رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان گفت: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات ویژه‌ای که ما در شورای شهر برای حضور در این نمایشگاه داشتیم شهرداری عملکرد خوبی را برای حضور در این نمایشگاه نداشت.

انتقاد رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر از عملکرد ضعیف شهرداری گرگان در نمایشگاه گردشگری کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی اکبر بصیرنیا در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته هرساله بهمن ماه در تهران برگزار و این اولین سالی است که بعد از ویروس کرونا نمایشگاه درحال برگزاری است.

عضو شورای شهر گرگان با بیان اینکه یکی از خلأهای صنعت گردشگری در کشور به‌ویژه در گرگان بحث معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تبلیغات است، خاطرنشان کرد: متأسفانه گلستان به ویژه شهر گرگان علی‌رغم وجود ظرفیت‌های مناسب گردشگری در حوزه طبیعی و آثار تاریخی بهره‌ای از این ظرفیت‌ها نبرده و هیچ کمکی به اقتصاد شهری نشده‌است.

وی افزود: رویکرد شورای ششم به سمت گردشگری است که بتواند گرگان را از یک شهر عبوری به شهر مقصد تبدیل کند برای این‌که گرگان به شهر مقصد گردشگری تبدیل شود نیازمند المان‌سازی است که در حال انجام این کار هستیم.

بصیرنیا با اشاره به اینکه پروژه‌های خوبی در شورای پنجم شروع‌شد، ابراز کرد: امیدواریم با تکمیل آن ها بتوانیم به ظرفیت گردشگری گرگان کمک کنیم اما برای این‌که بتوانیم از ظرفیت اقتصادی این پروژه‌ها استفاده کنیم نیازمند این است که بتوانیم آن‌ها را به‌خوبی معرفی کنیم.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم این پروژه‌ها را به‌خوبی معرفی کنیم نیازمند این است در نمایشگاه‌ها حضور فعال و خوبی داشته باشیم اما متأسفانه علی‌رغم تأکیدات ویژه‌ای که ما در شورای شهر برای حضور در این نمایشگاه داشتیم شهرداری عملکرد خوبی را برای حضور در این نمایشگاه نداشت.

بصیرنیا یادآورشد: امیدواریم در سال‌های آینده با کمک شهرداری گرگان در این‌گونه نمایشگاه‌ها بتوانیم حضور فعال و جدی داشته‌باشیم که چرا که این نمایشگاه‌برند گردشگری در کشور است امروز شاهد این بودیم بازدید کنندگان و سرمایه‌گذاران بسیاری از این نمایشگاه بازدید کردند اما بسته‌های سرمایه‌گذاری در غرفه شهرداری گرگان برای سرمایه‌گذاران به‌خوبی تبیین نشده بود.

عضو شورای شهر گرگان اذعان کرد: متأسفانه در حوزه گردشگری شهرداری گرگان مدیریت واحد نداریم که اگر در شهرداری بتوانیم یک مدیریت واحد را در حوزه گردشگری ایجاد کنیم می‌توانیم در این نمایشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دیگر حضور مناسبی داشته باشیم.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر گرگان گفت: وقتی یک شهر یا یک استان به‌عنوان مقصد گردشگری تبیین می‌شود قطعا اقتصاد شهر یا استان متحول می‌شود چراکه در شهر گرگان حدود 3تا 4 هزار نفر هنرمند صنایع دستی داریم که اگر نتوانیم ورود خوبی به حوزه گردشگری داشته باشیم قطعا این هنرمندان از ظرفیت گردشگران نمی‌توانند به‌خوبی استفاده کنند و بازار مناسبی را در حوزه کاری خود داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار