مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان:

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: تا قبل از آغاز بکار دولت سیزدهم مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی این استان شمالی ۲۷ درصد بود که با اقدامات انجام شده اکنون این رقم به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۹ درصدی مدارس تخریبی گلستان در دولت سیزدهم/تصویب ۲۱۰ میلیارد تومانی اعتبار سفر دولت برای نوسازی مدارس استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، وحید فراهی با بیان این مطلب اظهار کرد: امیدواریم با استمرار کمک‌های دولت از منابع ملی، محرومیت زدایی، استانی و همراهی نیکوکاران بخش قابل توجهی از فضاهای تخریبی گلستان تا پایان دولت سیزدهم بازسازی و مقاوم سازی شوند.

وی در تشریح اقدامات دولت سیزدهم در بحث بهسازی، نوسازی و تجهیز مدارس گلستان در زمان اشاره شده، گفت: احداث، تکمیل و تجهیز ۵۴ پروژه آموزشی و ورزشی با مجموع ۳۴۰ کلاس درس و مساحت ۵۷ هزار مترمربع با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از مهمترین کارهای انجام شده در این استان است.

وی، اجرای طرح ملی محرومیت زدایی با پیش بینی ۵۰ پروژه و ۳۰۰ کلاس درس با مساحت ۵۰ هزار مترمربع و اعتبار ۲۶۰ میلیارد تومان را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم از آغاز فعالیت تاکنون در گلستان ذکر کرد و افزود: در این مدت همچنین ۱۴۰ میلیارد تومان مشارکت و تعهد نیکوکاران در امر مدرسه سازی جذب شده که تکمیل پروژه تمام خیرساز هنرستان محمدی در گنبدکاووس با هزینه ۲۷ میلیارد تومان از مهمترین آنها است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ادامه داد: با همت دولت سیزدهم از شروع بکار این دولت تاکنون ۹۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و گرمایشی با محوریت مناطق کم برخودار استان گلستان خرید و توزیع شده است.

فراهی افزود: اعتبارات تخصیصی دولت آیت الله رییسی در بخش تجهیزات و امکانات آموزشی گلستان به خصوص در مناطق محروم و مرزی آن ۲ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال بود که پنج برابر سال‌های قبل است.

وی، اجرای طرح آسفالت محوطه و ایزوگام مدارس با مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، استاندارد سازی سیستم گرمایشی ۷۵۰ کلاس درس با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان و جمع آوری سه مدرسه کانکسی مستقل در مناطق کم برخودار مرزی و عشایری گلستان در قالب طرح شهید پناهی را از دیگر اقدامات دولت آی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان همچنین با یادآوری سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به این استان، اظهارداشت: در آن سفر اجرای پنج طرح آموزشی - ورزشی با اعتبار پیش بینی شده ۲۱۰ میلیارد تومان تصویب شد که تاکنون ۵۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

فراهی درباره جزییات اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به حوزه نوسازی مدارس گلستان گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های خیران مدرسه‌ساز، ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه هوشمندسازی مدارس، ۱۰۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس، ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل چهار طرح ورزشی دانش آموزی در گرگان، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس و آزادشهر و خرید ۲ هزار و ۲۵۰ تبلت دانش آموزی برای توزیع بین دانش آموزان مصوب شده بود.

وی ادامه داد: تکمیل ۵۹ پروژه خیرساز با ۳۰۱ کلاس درس گلستان از جمله مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که تاکنون ۳۴ پروژه آن با حدود ۱۸۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: با روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رییسی تکمیل تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه تمام آموزشی و ورزشی که سال‌ها عملیات اجرایی آن به دلائل مختلف از جمله کمبود اعتبار متوقف شده بود در دستورکار قرار گرفت که تکمیل نخستین مرکز رشد و فناوری دانش آموزی در مرکز استان (گرگان) با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، تکمیل نخستین استخر دانش آموزی گنبدکاووس با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع و نیز تکمیل ۲ مجتمع دانش آموزی در گرگان و آق قلا از جمله این پروژه‌ها است.

فراهی افزود: همچنین ستاد اجرای فرمان امام هم در سفر استانی رییس جمهور متعهد به هزینه ۶۵ میلیارد ریال برای ساخت مدارس شد که تاکنون ۱۵ میلیارد از این تعهدات محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از محل تعهد ستاد اجرای فرمان امام ساخت هفت مدرسه در شهرستان‌های گنبدکاووس، گالیکش، رامیان و علی‌آباد کتول مصوب شد، ادامه داد: تاکنون با اعتبارات تخصیصی عملیات ساخت یک مدرسه در گالیکش، یک مدرسه در رامیان و سه مدرسه در علی‌آباد کتول آغاز شده و احداث بقیه مدارس هم در برنامه قرار دارد.

فراهی اضافه کرد: برای تکمیل پروژه‌هایی آموزشی که در مناطق کم برخوردار شهرستان‌های مختلف گلستان، عملیات اجرایی آن متوقف شده، قرارگاه جهادی تشکیل شده است تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با قدردانی از دولت سیزدهم و مجموعه مدیران آن از وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس و مدیران استانی بالاخص استاندار در اهتمام به بهبود وضعیت فضاهای آموزشی این استان شمالی قدردانی کرد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار