مدیرکل نوسازی گلستان:

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان گفت: در حال حاضر ۱۸ درصد مدارس گلستان شامل دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس، تخریبی و یا نیاز به مقاوم سازی دارد.

۱۸ درصد مدارس گلستان تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش گلستان 24، وحید فراهی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ درصد مدارس گلستان شامل دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس، تخریبی و یا نیاز به مقاوم سازی دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان افزود: تلاش دولت منجر به این شد که در ۶ سال گذشته میانگین مدارس تخریبی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: ۱۷۳ کلاس درس را امسال مقاوم سازی کرده و پیش بینی می‌کنیم بتوانیم تا پایان سال درصد مدارس تخریبی را کاهش و به ۱۲ درصد برسانیم.

فراهی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد پروژه‌های استان با مشارکت خیران ساخته می‌شود و آنها در هر پروژه بین ۳۰ الی ۵۰ درصد مشارکت دارند که کمک موثری است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان در خصوص مدارس گرگان هم بیان کرد که به دلیل محدودیت فضا امکان ساخت مدارس جدید وجود ندارد و اگر قرار باشد مدرسه بازسازی شود با توجه به میانگین سال ساخت امکان جابجایی دانش آموزان ممکن نیست.

وی متذکر شد: اما با این وجود در سال جاری سه پروژه آموزشی را تحویل آموزش و پرورش دادیم که شامل یک پروژه ۱۲ کلاس مربوط به اتباع، یک مدرسه ۱۸ کلاس و مرکز فناوری رشد دانش آموزی بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار