با حضور استاندار گلستان ، رئیس امور اراضی کشور و جمعی از مسئولین گلستانی سامانه ۱۳۱ و گشت ویژه حفظ کاربری گلستان باهدف تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی برای حفاظت از اراضی کشاورزی افتتاح شد.

افتتاح سامانه 131 و گشت ویژه حفظ کاربری اراضی کشاورزی گلستان

به گزارش گلستان 24؛ با حضور استاندار گلستان ، رئیس امور اراضی کشور و جمعی از مسئولین گلستانی سامانه ۱۳۱ و گشت ویژه حفظ کاربری گلستان باهدف تقویت مشارکت مردمی و نظارت همگانی برای حفاظت از اراضی کشاورزی افتتاح شد.
 استاندار گلستان در مراسم افتتاح مشترک سامانه ۱۳۱ و گشت ویژه حفظ کاربری اظهار کرد: ما تکلیف شرعی و قانونی نسبت به بحث حفظ اراضی داریم.
حسن صادقلو با اشاره به اینکه قانون منع خرد کردن اراضی کشاورزی وجود دارد، گفت: هر چه زمین کشاورزی خُرد تر شود راحت‌تر به باغ و سپس به‌صورت بقیه کاربری‌ها در می‌آید.
وی یادآور شد: نسبت به نیروهایی که در این حوزه انتخاب می‌شوند باید دقت کنیم و من خودم نسبت به این مسئله حساس هستم.
صادقلو بابیان اینکه باید نوعی حرکت کنیم که تعداد این پرونده‌ها زیاد نشود، گفت: آموزش، اطلاع‌رسانی و ترویج در این حوزه می‌تواند باعث کاهش تخلف ها شود.
استاندار گلستان با تأکید بر اینکه کشاورزی سنتی پاسخگوی آینده ما نیست، گفت: علم و فناوری روز در حوزه کشاورزی دارای اهمیت است و باید با تولید فکر بتوانیم مدیریت کشاورزی را به‌روز کنیم.
وی با اشاره به اینکه محور توسعه گلستان کشاورزی است، ادامه داد: یکی از معافیت‌های مالیاتی برای عرصه کشاورزی است و ما باید بتوانیم از این معافیت خوب استفاده کنیم.
صادقلو ادامه داد: اگر مراحل پیش‌کاشت، کاشت، داشت، برداشت و فرآیند پس از برداشت در راستای نظام علمی و فناوری شکل نگیرد از خیلی مسائل عقب هستیم.
استاندار گلستان با اشاره به روح جهادی در حوزه کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان میزبانان جهان هستند و شما به‌عنوان مدیران این میزبان باید به‌عنوان مردمی‌ترین مدیر فعالیت کنید.
وی در خصوص ایجاد فرهنگ سبز گفت: اگر فرهنگ‌سازی سبزی و منابع طبیعی در جامعه وجود نداشته باشد این منابع باارزش حفظ نمی‌شوند./ترکمن سسی

ارسال نظر

آخرین اخبار