کشاورزان گندمکار آق قلایی که در دام دلالان خریدار گندم افتادند ، امروز صبح دوباره جلوی استانداری گلستان تجمع کردند.

ریشه یابی یک خبر /کشاورزان آق قلایی در دام دلالان


به گزارش گلستان24، بیش از ۱۵۰۰ نفر از کشاورزان گندمکار آق قلایی ، محصول گندم امسال خود را به دلالان شهر آق قلا تحویل داده بودند که به دلیل سودجویی بیشتر ۱۱ دلال شناخته شده شهر آق قلا ، دسترنج یکساله خود را فنا شده می بینند.
براساس پیگیری های ارکین نیوز ، بیش از ۱۲۰۰۰ تن محصول کشاورزان گندمکار آق قلایی توسط ۱۱ دلال به دلیل سودجویی بیشتر تحویل کارخانه آرد جفاکنده بندرگز شد .کارخانه ای که نه مجوز خرید گندم داشت و نه توان پرداخت پول محصول خریداری شده .
یکی از کشاورزان مالباخته به خبرنگار ارکین نیوز می گوید : زمین کشاورزی من به دلیل خشکسالی و بارندگی ناچیز ، بسیار کمتر از حد انتظار محصول گندم داد ولی متاسفانه همین مقدار کم محصول نیز در دام سودجویی عده ای دلال همشهری خودم افتادم و آنها به جای اینکه محصول من را تحویل مراکز مجاز بدهند به کارخانه ای غیر مجاز تحویل دادند.
کشاورزان مالباخته معترض هستند چرا دلال ها به جای پرداخت پول محصولشان ، هر چند روز کشاورزان را جلوی فرمانداری یا استانداری جمع می کنند.
گفته می شود تاکنون حدود ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان از طرف مدیر کارخانه جفاکنده شهرستان بندرگز با تلاش فرمانداری آق قلا و بندرگز تحویل واسطه ها شده است تا بین کشاورزان به نسبت گندم تحویلی توزیع شود (که قبلا خبر توافق شان درج شده بود)
شنیده ها حاکی از این است فرماندار شهرستان آق قلا ، قجری معاون فرماندار و همچنین کارشناس پاسخگویی به شکایات فرمانداری را مامور پیگیری مطالبات کشاورزان قرار داده است و تاکنون چندین جلسه در فرمانداری بندرگز و آق قلا و همچنین در استانداری برای دریافت مطالبات کشاورزان آق قلایی تشکیل شده است.
ولی به نظر می رسد این قصه که دامن بسیاری از کشاورزان منطقه را گرفته است همچنان ادامه دارد و تاوان سودجویی عده ای دلال را باید کشاورزان زحمتکش بدهند .
/ارکین نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار