معظل دفن زباله در سایت پسماند آزادشهر که به‌دلیل جانمایی اشتباه، موجب مشکلاتی از جمله بوی نامطبوع و نفوذ شیرابه به اعماق زمین و در نزدیکی سفره‌های زیرزمینی شده بود با ورود دستگاه قضایی برطرف شد.

معضل ۱۸ ساله دفن زباله در آزادشهر برای همیشه برطرف شد

به گزارش گلستان 24، دادستان مرکز استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه استانی نظارت و پیگیری حقوق عامه استان از این پس دفن زباله در سایت آزادشهر ممنوع است و از یک هفته دیگر با حضور دادستان شهرستان آزادشهر از این اقدام جلوگیری می شود.

محمود اسپانلو با اشاره انتقال روزانه ۳۰۰ تن زباله از یک استان همجوار به سایت زباله آق قلا گفت: با توجه به اولویت حل مشکل موجود در آزادشهر، از این پس انتقال زباله از استانهای دیگر به سایت آق قلا ممنوع است و به جای آن ۲۰۰ تن زباله آزادشهر به سایت آق قلا منتقل می‌شود.

اسپانلو گفت: اداره کل محیط زیست گلستان و نیروی انتظامی موظفند بر اجرای این مصوبه نظارت کرده و نتیجه را مستمر به دبیرخانه کارگروه گزارش کنند.

وی ادامه داد: همچنین اداره محیط زیست و مدیریت پسماند شهرداری های گلستان موظفند برای پاکسازی کامل محل فعلی دفن زباله تا رفع بوی نامطبوع در سایت آزادشهر اقدام کنند و تا زمان راه اندازی سایت جدید بازیافت شرق استان در گنبدکاووس ، فقط بازیافت زباله خشک در سایت آزادشهر مجاز است .

سایت دفن زباله شرق استان از سال۸۴ در شهرستان آزادشهر راه اندازی شد که بر اساس اعلام کارشناسان ، از همان ابتدا جانمایی درست نشد و نزدیکی آن به شهر آزادشهر ، سالهاست به یک معضل برای اهالی این منطقه تبدیل شده است .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار