رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله از رفع تصرف ۳۰ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

۳۰ هکتار از اراضی ملی کلاله رفع تصرف شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدصادق بشکوفه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله گفت: با اجرای عملیات حفظ و حراست از عرصه‌ها از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان رفع تصرف شده است.

او افزود: با نخستین بارش پاییزی عملیات احیای این عرصه‌ها با گونه‌های جنگلی ومرتعی انجام می‌شود.

بشکوفه ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ملی، اهداف خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری در این زمینه متمرکز کرده است.

او افزود: زمین‌های تصرف شده پس از پیگیری‌های واحد حقوقی و همکاری مقام قضایی، نیروی انتظامی و شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

بشکوفه گفت: در بسیاری موارد اشخاصی آگاهانه یا به لحاظ اطلاع نداشتن مبادرت به خرید وفروش و سرمایه گذاری در زمین‌های ملی می‌کنند که علاوه بر خسارت مالی تحت تعقیب قضایی نیز قرار می‌گیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله گفت: شهرستان کلاله ۴۵هزار هکتار عرصه جنگل طبیعی، ۲۳هزار هکتار جنگل دست کاشت و ۵۵هزار هکتار مرتع دارد.

بشکوفه افزود: عرصه‌های منابع طبیعی از سرمایه ملی و متعلق به مردم است و حفاظت از این عرصه‌ها یکی از وظایف و تکالیف اصلی این اداره به شمار می‌رود.

وی یادآورشد: شماره تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل ومرتع بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش درخصوص تخلف‌های مرتعی و جنگلی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار