رییس دانشگاه علوم پزشکی:

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: 14هزار و 339مورد حیوان، ُگزیدگی در استان ثبت شده است که گنبد کاووس با 3هزار و 135مورد بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

ثبت بیش از 14 هزار حیوان گزیدگی در استان/شکایت دریافت زیر میزی پزشکان پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سعید گل فیروزی امروز در نشست خبری، اظهار کرد: واکسیناسیون و عقیم سازی سگهای آزا با شهرداری ها است و نقش بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیشتر نظارتی است.

وی افزود: در حال حاضر جامعه درمانی دولتی  با کمبود پزشک مواجه شده است و باید چاره ای برای سال های پیش رو اندیشید.

وی افزود: تعرفه‌های پایین سبب افزایش مهاجرت پزشکان متخصص می‌شود که وضعیت سرانه وجود پزشک متخصص در گلستان بهتر از میانگین کشوری است.

گل فیروزی افزود: سال گذشته نیز برای کنترل و مقابله با بیماری سالک در شرق استان مبلغ 900 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در رابطه با جاری شدن فاضلاب ها به مزارع سالیزار نیز گفت: این مساله بسیار برای ما مهم است و با جدیت آن را پیگیری میکنیم چرا که با سلامت مردم در ارتباط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 20 دستگاه دیالیز در مراکز درمانی استان به بیماران خدمات می دهد که از این تعداد 200 دستگاه خارجی و 30 دستگاه داخلی است.

وی افزود: در برنامه های جدید این دانشگاه در حال پیگیری ایجاد مرکز پیوند گلیه در استان هستیم و باید به جای اینکاه به دنبال ایجاد مراکز بیشتری برای دیالیز  به دنبال ایجاد مرکز پیوند برای نجات این بیماران باشیم.

گل فیروزی ادامه داد: برای ارائه خدمات بهتر به بیماران تصادفی و جراحی‌، یک دستگاه "سی آرم" با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال خریداری و تحویل بیمارستان آل‌جلیل آق قلا شد.

گل فیروزی بیان کرد: در حا حاضر بیمارستان دزیانی که تبدیل به یک کلینیک تخصصی نیز شده است بیشترین خدمات را در زمینه شیمی درمانی سرپایی و فیزیوتراپی را برای دهک های اول تا سوم ارائه میدهد.

وی در رابطه با دریافت زیر میزی برخی پزشکان هم گفت: این کار تخلف محسوب می شود و چنانچه بیماران به دانگاه از اجبار پرداخت زیر میزی برای درمان شکاست کنند بدون شک پیگیری و با پزشک متخلف برخورد می شود اما در بسیاری موارد مردم پول را پرداخت اما شکایت نمیکنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تلاش داریم تا شاهد کمترین تخلفات پزشکی در استان باشیم و همه این موارد را رصد و پیگیری می‌کنیم، اما زمانی که از بیماران و همراهان و بستگان آنان می‌خواهیم شکایتی تنظیم یا پایین گزارش همکاران ما را امضا کنند، همکاری نمی‌کنند.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان ۱۳ پروژه عمرانی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد که شامل ۹ مرکز جامع سلامت و چهار مرکز بهداشت است.

گل فیروزی گفت: در هفته سلامت 76 میلیارد تومان افتتاح و یا اجرای طرح های درمانی را داشته ایم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار