دستگاه توموتراپی مرکز آموزشی درمانی ۵آذر گرگان در مرحله پایانی نصب و اخذمجوز از سازمان انرژی اتمی قرار دارد.

دستگاه توموتراپی مرکز آموزشی درمانی ۵آذر گرگان در مرحله پایانی نصب و اخذمجوز قرار دارد

به گزارش گلستان 24 به نفل از روابط عمومی معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ؛ یک دستگاه شتاب دهنده خطی کمپانی زیمنس از سال ١٣٩٤ در بیمارستان، در حال خدمت رسانی به بیماران سرطانی می باشد و با عنایت به عملکرد جامع دستگاه شتاب دهنده خطی بیشتر بیماران با این دستگاه  در چند سال اخیر در حال درمان هستند.

پس از پیگیری های مسئولان وقت دانشگاه نسبت به تخصیص یک دستگاه شتاب دهنده خطی دیگر، در آن زمان وزارت بهداشت یک دستگاه توموتراپی با برند accuray تحویل دانشگاه شد  که  به علت نبود فضای فیزیکی مناسب مورد  تایید نهادهای ذیصلاح، در مرکز آموزشی درمانی ۵ آذر گرگان قرار نگرفت و استقرار پیدا نکرد.   

گفتنی است، نصب این دستگاه  به دلیل آماده شدن اقدامات لازم و تهیه نقشه های کمپانی سازنده Accuray آمریکا و سازمان انرژی اتمی ایران و ...به طول انجامید و  پس از حمایت ریاست جدید دانشگاه ، دکتر سعید گل فیروزی و پس از شروع عملیات ساختمانی آماده سازی مکان دستگاه با دانش بومی ، در دی ماه ۱۴۰۱ در کوتاهترین زمان ممکن با اعتبار ۱۲ میلیاردتومان ، زیر نظر شرکت سازنده و سازمان انرژی اتمی ایران آماده سازی مکان نصب دستگاه انجام گرفت.

 نصب این دستگاه به دلیل آماده شدن اقدامات لازم و تهیه نقشه های کمپانی سازنده Accuray آمریکا و سازمان انرژی اتمی ایران و ... به درازا کشید و پس از پیگیری های متعدد و  شروع عملیات ساختمانی آماده سازی مکان دستگاه با دانش بومی ، در دی ماه ۱۴۰۱ در کوتاهترین زمان ممکن با اعتبار ۱۲ میلیاردتومان ، زیر نظر شرکت سازنده و سازمان انرژی اتمی ایران آماده سازی مکان نصب دستگاه انجام گرفت.

 در حال حاضر نصب فیزیکی دستگاه رو به اتمام  و پیگیر اخذ مجوز بهره برداری از سازمان انرژی اتمی هستیم.

کمالی بیان کرد: دستگاه جدید توموتراپی تنها بعنوان مکمل و انجام بخشی از درمان بیماران در کنار دستگاه قبلی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی  پیگیری های متعددی با مسئولین وزارت بهداشت مبنی بر تهیه ی یک دستگاه شتاب دهنده خطی به عنوان دستگاه جایگزین برای دستگاه قدیمی پنجم آذر داشته است، که امیدواریم در سال جاری محقق شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار