رییس پارک ملی گلستان

رییس پارک ملی گلستان گفت: بارندگی‌های روزهای اخیر، طراوت و شادبی امیدبخشی به طبیعت این ذخیره‌گاه زیست کره بخشید و شرایط را برای زندگی بهتر جانوران و گیاهان آن فراهم کرد.

ادامه زندگی بهتر زیستمدان پارک‌ملی گلستان پس از باران/جمع‌آوری ۷ تن زباله از پارک ملی

به گزارش گلستان 24، مهدی تیموری اظهار کرد: کاهش سطح منابع آبی و همچنین خشکی گیاهان علفی پارک ملی گلستان با توجه به مناسب‌نبودن بارش‌های اسفند و فروردین‌ ماه در حال گسترش بود اما بارندگی‌ ۲ هفته اخیر مناطق دشتی و استپی پارک ملی گلستان را به واسطه رشد خوب گیاهانی علفی سبز کرده و حال و هوایی بهاری به طبیعت منطقه بخشیده است.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: همچنین به صورت موقت گودال‌هایی از آب‌های جمع شده در میان درختان جنگلی ایجاد شده که جانوران برای رفع تشنگی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تیموری با اشاره به علاقه زیاد گرازها و مرال‌ها به غلت‌زدن در گودال‌های آب گفت: محیط بانان پارک ملی گلستان در حین گشت‌زنی در طبیعت منطقه تعداد قابل توجهی از گرازها و مرال‌ها را در اطراف این گودال‌های آب مشاهده کردند.

جمع‌آوری ۷ تن زباله از پارک ملی گلستان

وی از اجرای برنامه پاکسازی زباله‌های رها شده در کنار جاده محور جنگل گلستان به فاصله ۳۰ کیلومتر در مدت ۱۲ روز خبر داد و بیان کرد: ۱۴ نفر از بانوان به همراه سایر همیاران طبیعت موفق به جمع آوری بیش از ۷ تن زباله در محدوده دوراهی دشت تا دره شمالی روستای تنگه راه شدند.

رییس پارک ملی گلستان بیشترین زباله‌های جمع‌آوری شده را پلاستیک و همچنین پوشک بچه عنوان کرد و از مردم خواست بیش از پیش به حفظ زیبایی طبیعت با نریختن زباله اهمیت دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار