رییس پلیس راه گلستان‌:

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: ۶۷ تقاطع غیرایمن در جاده‌های گلستان وجود دارد و بستن این گذرگاه‌ها و ایجاد محل امین تردد خودرو، مهمترین راه کاهش بروز تصادف در این بریدگی‌ها است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون چهار تقاطع غیرایمن استان بسته شد.

 ۶۷ تقاطع غیرایمن در جاده‌های گلستان وجود دارد

به گزارش گلستان 24، سرهنگ محمود شهرکی امروز در نشست خبری اظهار کرد: این تعداد فوت شده در اثر ۳۰۱ مورد تصادف رخ داده، به ثبت رسید.

وی بیان کرد: در ۲ هزار و ۷۴۵ فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان ۳ هزار و ۴۴۵ نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۳ هزار و ۵۲ فقره تصادف خسارتی در استان داشتیم و کل نفرات تصادف کرده در سال گذشته ۶ هزار و ۹۸ نفر بود.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: در تصادفات منجر به فوت سال گذشته سهم موتورسواران ۱۲۹ نفر و عابرین پیاده ۶۰ نفر بوده که مجموع این ۲ کاربر ترافیکی سهم ۵۳ درصدی را داشتند.

شهرکی افزود: جاده‌های علی‌آبادکتول - آزادشهر، گرگان - کردکوی و نیز گرگان - فاضل‌آباد بیشترین تعداد تصادفات همراه با مجروحین و فوتی‌ها را به همراه داشتند.

وی ادامه داد: جاده علی‌آبادکتول - آزادشهر با ۵۶۶ مورد تصادف شامل ۲۲ فوتی شاهد بیشترین تصادف در جاده‌های گلستان طی سال قبل بود و پس از آن مسیر جاده گرگان - فاضل‌آباد با ۵۰۴ تصادف و گرگان - کردکوی با ۴۸۵ تصادف در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان گفت: بیشترین تصادف جاده‌های گلستان در سال گذشته بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ داد.

وی ادامه داد: توجه نکردن به جلو با ۳۵ درصد، تجاوز از سرعت مطمئنه با ۲۶ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۱۴ درصد، بیشترین سهم را در وقوع حوادث ترافیکی گلستان دارد.

شهرکی با اشاره به وجود ۶۷ تقاطع غیرایمن در جاده‌های گلستان گفت: بستن این گذرگاه‌ها و ایجاد محل امین تردد خودرو، مهمترین راه کاهش بروز تصادف در این بریدگی‌ها است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون چهار تقاطع غیرایمن استان بسته شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که بریدگی‌های جاده‌های گلستان استاندارد نشده و ایمنی مسیرهای بزرگراهی استان تقویت نشود آمار تصادفات جاده‌ای استان کاهش نخواهد یافت.

ارسال نظر

آخرین اخبار