رئیس پلیس‌راه گلسان خبر داد: کاهش 16 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های گلستان

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گلستان از نصب 16 دوربین کنترل سرعت هوشمند در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: با نصب این دوربین‌ها، سرعت خودرو در فاصله بین دو دوربین سنجیده و متخلفان به صورت هوشمند جریمه می‌شوند.

نصب 16 دوربین جدید کنترل سرعت هوشمند در جاده‌های گلستان
به گزارش گلستان 24، علی عبدی در خصوص استفاده از دستگاه‌های روز دنیا به منظور برقراری نظم ترافیکی در سطح جاده‌های استان گفت: با تلاش‌های انجام شده 14 دوربین جدید کنترل سرعت و پایش نظارت تصویری در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

وی ادامه داد: یکی از قابلیت‌های این دوربین‌ها، کنترل هوشمند سرعت خودروها است که این کنترل سرعت به صورت هوشمند و بین دوربین‌های نصب شده در سطح جاده‌ها انجام می‌شود.

عبدی اضافه کرد: دوربین‌های نصب شده حداکثر زمان لازم برای رسیدن هر خودرو بین دوربین‌ها را در نظر می‌گیرد و اگر هر خودرو زودتر از زمان استاندارد به دوربین بعدی برسد به طور هوشمند اعمال قانون می‌شود.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پایش تصویری محورهای مواصلاتی استان و کاربردهای انتظامی و برقراری امنیت در سطح جاده‌ها، از دیگر کاربردهای این دوربین‌ها است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این چهار دوربین کنترل سرعت در سطح جاده‌های استان نصب شده بود گفت: با نصب این 16 دوربین، تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های استان به 20 دوربین کنترل سرعت افزایش یافته است.

عبدی تاکید کرد: این دوربین‌ها به صورت 24 ساعته فعال است و به صورت خودکار و هوشمند تخلف رانندگان متخلف را ثبت می‌کند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گلستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از حوادثی که در این فصل در سطح جاده‌های استان متصور است، برخورد خودرو با ادوات کشاورزی و ثبت وقایع تلخ رانندگی است.

عبدی گفت: توصیه ما به کشاورزان و استفاده کنندگان از ادوات کشاورزی این است که با توجه به قرار داشتن مزارع کشاورزی در کنار جاده‌های استان، سعی کنند برای تردد از جاده‌های بین مزارع استفاده کنند.

وی متذکر شد: در صورت ضرورت عبور از مسیرهای اصلی و جاده‌های استان، از شانه راه حرکت کرده و نصب علائم، شبرنگ و استفاده از سیستم روشنایی مناسب برای ادوات کشاورزی را حتما در دستور کار قرار دهند.

عبدی گفت: رانندگان خودروهای سنگین همانند تریلی نیز باید از شبرنگ و سیستم روشنایی سالم استفاده کنند تا رانندگان خودروهای سبک بتوانند از فاصله مشخص آنها را رویت کرده تا این امر باعث پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی شود.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گلستان به وقوع سوانح رانندگی طی 70 روز نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت خوشبختانه مجموع تصادفات فوتی در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

عبدی به کاهش 31 درصدی تعداد کشته‌های سوانح رانندگی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد مجروحان سوانح رانندگی در جاده‌های استان نیز طی این مدت 14 درصد کاهش داشته است.

وی در پایان از رانندگان خواست تا با رعایت قوانین و مقررات رانندگی از وقوع سوانح رانندگی پیشگیری کرده و سعی کنند در کنار اقدامات پلیسی، این آمار کاهش سوانح رانندگی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار