استاندار گلستان:

استاندار گلستان با قدردانی از عوامل تهیه اطلس جمعیتی استان، از مدیران و فرمانداران خواست نظارت بیشتری بر اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان و شهرستان‌ها داشته باشند.

مدیران گلستان بر اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت نظارت کنند

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه امروز در نخستین رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت گلستان، عملیاتی شدن این قانون را جزو اولویت‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: مشوق های طرح شده در این قانون از جمله در بحث مسکن، اشتغال و تسهیلات فرزندآوری بند به بند باید اجرا شود.

وی افزود: در گلستان شاهد اجرای برنامه‌های حمایت از جوانی جمعیت و پیاده سازی اقداماتی مانند استفاده ۹۴ درصدی از مدیران بومی و کاهش ۱۰ ساله سن آنان و همچنین توجه بیشتر به استفاده از بانوان در پست‌ های مدیریتی هستیم که تاثیر زیادی در بهبود وضعیت شاخص‌های استان در بخش‌های مختلف خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه بنیان خانواده با تولد فرزندان دوام بیشتری می‌گیرد، گفت: همواره در تعالیم و اعتقادات دینی و آیات قرآنی بر مسأله ازدواج و تشکیل خانواده، فرزندآوری و تربیت فرزندان صالح تاکید شده است.

زنگانه افزود: در سه دهه گذشته به دلایل مختلف از جمله اجرای مقطعی دستورالعمل جهانی بدون توجه به تبعات آن شاهد روند کاهش جمعیت جوان و حرکت جامعه به سمت پیر شدن هستیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۷۱ خواستار تغییر این سیاست‌ها شد و از سال ۱۳۹۱ این تاکیدات جدی تر شد چراکه زنگ خطر بحران کاهش جمعیت جوان در کشور به صدا درآمده است.

استاندار گلستان گفت: در ادامه تاکیدات رهبر معظم انقلاب در یک اقدام ارزشمند سال ۱۴۰۰ شاهد تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به عنوان یک برنامه عملیاتی بودیم و اجرای همایش امروز از جمله برنامه‌های اجرایی مرتبط با این قانون در استان برای تجلیل از فعالان منتخب در حوزه جوانی جمعیت در بخش‌های مختلف است.

زنگانه جمعیت را از مولفه‌های مهم اقتدار و استحکام ساختار هر کشور دانست و بیان کرد: حفظ تعادل و پویایی ساختار جمعیت مورد توجه بیشتر کشورها برای توسعه و پیشرفت قرار دارد.

وی گفت: افزایش فرزندآوری منجر به تقویت قاعده هرم جمعیتی کشور می‌شود و از پیری جمعیت جلوگیری می‌کند لذا از همه دستگاه‌های مرتبط درخواست داریم ترویج این موضوع را به عنوان یک هدف مهم در تمام رده‌های سنی جامعه در دستور کار قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان این همایش را ترکیبی از ۲ رویداد سهم من از جوانی ایران و ایران جوان بمان دانست، گفت: با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت، زنگ خطر جمعیتی در کشور به صدا درآمده است.

سعید گل‌فیروزی افزود: قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست استاندار و با حضور مدیران استانی تشکیل و مصوبات آن در حال اجراست و همایش امروز هم در راستای فعالیت‌های این قرارگاه شکل گرفته است.

وی گفت: بنابر تاکید رهبری مسأله جمعیت را باید جدی گرفت و توجه به فرزندآوری بسیار مهم است چرا که نرخ رشد جمعیت در ایران از ۳.۹۱ در سال ۱۳۶۵ به ۰.۷ در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه ایران پایین ترین نرخ باروری را میان کشورهای اسلامی دارد، افزود: افزایش سن ازدواج و تاخیر در فرزندآوری بعد از ازدواج از جمله دلایل مشکلات ناباروری در ایران است.

گل فیروزی از اجرای سیاست‌های حمایت از خانواده و فرزندآوری در بیش از ۶۵ درصد کشورهای جهان خبر داد و افزود: با اجرای موفق مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت و قانون حمایت از جوانی جمعیت از جمله در بحث ازدواج آسان، تسهیلات و تشویق ایرانیان خارج از کشور به سرمایه گذاری شاهد افزایش رشد جمعیت و نرخ باروری در کنار شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار