رییس اداره زکات کمیته امداد حضرت امام (ره) گلستان با اشاره به پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۱۰ میلیارد تومان زکات در سال‌جاری گفت: از زمان برداشت محصول در فصل زراعی جاری تاکنون ۵۱ میلیارد تومان از این پیش‌بینی محقق شد که ۹۵ درصد آن در عرصه‌های حمایتی شامل معیشت و کمک‌های موردی به محرومان استان هزینه گردید.

۵۱ میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‌آوری شد

به گزارش گلستان 24، حجت‌الاسلام امین هلاکو امروز در همایش طلایه داران زکات گنبدکاووس اظهارکرد: گلستان یکی از سه استان پیشتاز در جمع‌آوری زکات کشور شناخته می‌شود و هزار و ۴۰۰ نفر به عنوان عامل زکات و هزار و ۲۰۰ مبلغ شیعه و اهل تسنن در عرصه فرهنگ سازی احیای این فریضه در استان تلاش می‌کنند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ سال گذشته در شورای زکات استان جمع آوری ۹۱ میلیارد تومان زکات در مناطق شهری و روستایی پیش‌بینی شده بود که با توجه به فعالیت‌ و سیاست‌گذاری‌ صورت گرفته این عدد به ۹۷ میلیارد تومان رسید.

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان ادامه داد: ۸۳ میلیارد تومان از این مبلغ معادل ۸۵ درصد در برنامه‌های حمایتی از جمله تحصیلی، هزینه‌های درمانی، معیشتی و ساخت مسکن برای فقرا و محرومان و ۱۴ میلیارد تومان آن معادل ۱۵ درصد در عرصه پروژه‌های عمرانی مانند ساخت مساجد، حوزه‌های علمیه و معابر روستایی هزینه شد.

حجت الاسلام هلاکو تاکید کرد: مشکلات در مناطق شهری و روستایی احصا و به موعدیان ارائه می‌شود تا آنان بر اساس این مشکلات محل هزینه‌کرد زکات پرداختی را مشخص کنند.

وی یکی از برنامه‌های بسیار خوب مد نظر شورای زکات استان را برگزاری جشنواره‌های زکات با هدف فرهنگ‌سازی و تبلیغ برای احیای بهتر این فریضه الهی دانست و گفت: تلاش داریم تا پایان شهریور ماه در همه شهرستان‌های گلستان جشنواره "تکریم، ترویج و تبلیغ زکات" برگزار شود.

حجت الاسلام علی‌اکبر سایری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر احیای فریضه زکات، بیان کرد: مهمترین وظیفه حاکمان صالح اقامه نماز و احیای زکات است.

وی افزود: پاکی دل انسان‌ها، امتحان کردن ثروتمندان و فقرزدایی مهمترین فلسفه عمل به فریضه زکات است که آثار و برکاتی مانند افزایش رزق و روزی، رسیدن به رحمت خالص الهی و بازگشایی گره‌ از مشکلات را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار گنبدکاووس هم با تاکید بر ارائه مطالب کارشناسی پیرامون موضوع زکات در نشست‌های مرتبط، گفت: مسوولان مرتبط با مساله زکات باید مشکلات و چالش‌های پیشرو برای فرهنگ سازی اجرای این فریضه در شهرستان را احصا کنند.

مهدی دهرویه افزود: برای حفظ جایگاه برتر گنبدکاووس در حوزه جمع آوری زکات لازم است برنامه ریزی مدون بر پایه استفاده از ظرفیت‌های شهرستانی برای تبلیغ و فرهنگ سازی اجرای این فریضه انجام شود.

امام جمعه گنبدکاووس هم با بیان اینکه زکات مهمترین اصل اقتصادی اسلام است، بر لزوم اهتمام جدی کشاورزان بر انجام این فریضه الهی تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود بارندگی انتظار کاهش محصولات وجود دارد.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: در نظام اسلامی رویه اخذ زکات بر پایه ادب و احترام استوار است که صرف عمران و آبادی جامعه اسلامی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار