دبیر کانون تعلیم و تربیت دفتر آستان قدس رضوی در گنبدکاووس اعلام کرد: با همکاری برخی معلمان و مدیران مدارس این شهرستان و در قالب طرح جهادی خادمیاران رضوی حدود ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه شرکت کردند.

۲ هزار دانش‌آموز گنبدی در کلاس‌های آموزشی خادمیاران رضوی شرکت کردند

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام "محمدباقر مظفری" امروز در آیین اختتامیه طرح جهادی خادمیاران فرهنگی رضوی در گنبدکاووس گفت: این طرح از سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ برای کمک به ارتقای آموزش دانش‌آموزانی که به هر دلیل دچار افت تحصیلی شده یا نیاز به کلاس تقویتی یا فوق برنامه داشتند با همراهی مدیریت آموزش و پرورش و ۱۷۰ نفر از مدیران و معلمان ۲۰ مدرسه این شهرستان شروع شد.

وی افزود: درسال تحصیلی جاری تعداد مدارس با اضافه شدن ۲ مدرسه روستایی به ۲۲ آموزشگاه افزایش پیدا کرد و تلاش داریم درصورت همراهی بخشداران مرکزی و داشلی برون گنبدکاووس و تامین وسیله ایاب و ذهاب خادمیاران فرهنگی تعداد مدارس روستایی را در سال تحصیلی پیش رو افزایش دهیم.

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: درمجموع طی ۲ سال فعالیت طرح خادمیاران رضوی فرهنگی در گنبدکاووس هزار و ۱۲۶ دانش آموز مقطع ابتدایی و در ۱۳ آموزشگاه و ۸۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوره اول و دوم در ۹ آموزشگاه در کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه این طرح شرکت کردند.

دبیر کانون تعلیم و تربیت دفتر آستان قدس رضوی در گنبدکاووس باقدردانی از همکاری و همراهی مدیران و معلمان شرکت کننده در طرح خادمیاران رضوی گفت: در مقطع ابتدایی بیشتر دروس و در دو مقطع متوسطه دوره اول و دوم نیز درس‌های "ریاضی، زبان‌های انگلیسی و عربی، علوم تجربی، فیزیک و آرائه‌های ادبی" تدریس شده است.

وی افزود: معلمانی که علاقمند به شرکت و همکاری با این طرح هستند و یا افراد سایر صنوف علاقمند به همکاری با آستان قدس رضوی، ابتدا در قالب یاور رضوی همکاری خود را آغاز و پس از ۶ ماه به‌عنوان خادمیار انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: درصورت پذیرش افراد به‌عنوان خادمیار رضوی، این افراد در ماه چهار روز در حرم مطهر امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف خادمیاری خواهند کرد و یا اینکه ماهانه یک روز در حرم و سه روز دیگر در محل زندگی و کار خود به نیت امام رضا (ع) متناسب با حرفه و شغل خود به مردم خدمات رایگان ارائه خواهند کرد.

سرپرست مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از همکاران فرهنگی خود در طرح خادمیاران رضوی گفت: این نهاد در راستای تحقق اهداف، ارتقای تحصیلی دانش آموزان و یا رفع مسائل، مشکلات و کمبودها، از هر طرحی که توسط ادارات و نهادها، موسسات و نیکوکاران ارائه شود، استقبال و از آنها حمایت می‌کند.

"عرازمراد مغربی‌قوجق" افزود: از زمان همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس اگرچه همکاران فرهنگی در بستر شبکه "شاد" زحمات و ایثارگری زیادی را برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم انجام دادند اما شاهد برخی افت‌های تحصیلی بالاخص در مناطقی که دانش آموزان دسترسی کمتری به اینترنت و فضای مجازی داشتند، بودیم.

وی اضافه کرد: خوشبختاته با اجرای طرح آموزشی خادمیاران رضوی و ایثارگری معلمان گنبدکاووس طی ۲ سال گذشته، بخش قابل توجهی از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جبران شد که از همه عوامل و دست اندرکاران این طرح قدردانی می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار