استاندار گلستان گفت: ابتدای مهر کلاس‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستا‌های استان به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

کلاس‌ها با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستاها ، برگزار می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا،گفت: سیر شیوع ویروس کرونا در استان و کشور نزولی است، اما به طور جدی باید شیوه نامه های بهداشتی و زدن ماسک در دستگاه‌های اجرایی و اصناف رعایت شود .

او ادامه داد:تلاش داریم پرواز گرگان به نجف را برای زائرین گلستانی اربعین فراهم آوریم که این زوّار باید دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و تست pcr آنان ۷۲ ساعت قبل سفر منفی باشد.

استاندار گلستان گفت:کلاس‌های با ظرفیت کمتر از ۱۵ دانش آموز در روستا‌های استان ابتدای مهر به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

او گفت:میانگین ورود واکسن به گلستان بیش از متوسط کشوری و خوشبختانه روند واکسیناسیون در گلستان بخوبی در حال انجام است.

حق شناس گفت: بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی تنها دریافت کننده ۲ دُز واکسن همراه تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل آنان امکان حضور و زیارت در مشهد را خواهند داشت.

او گفت:۱۷شهرستان در کشور به شرایط آبی رسیده اند و امیدواریم در هفته آتی شهرستان‌های گلستان نیز به وضعیت آبی برسند.

استاندار گلستان گفت:در حال حاضر ۴۶۵ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ در icu بستری هستند و ۴۸ بیمار نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از هم استانی‌های عزیزمان فوت شدند.

او گفت:تا کنون در استان ۹۰ درصد معلمان دُز اول را دریافت کرده اند و ۶۵ درصد آنان هر دو دُز را دریافت کردند.

این مقام مسئول افزود:استان در شرایط زرد قرار دارد به طوریکه ۳ شهرستان گرگان، علی آباد و گالیکش در وضعیت نارنجی و باقی ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند .

او گفت:تاکنون ۹۰۰ هزار و ۴۰۵ دُز واکسن در استان تزریق شده که ۶۰۲ هزار و ۱۱۱ دُز اول و ۲۹۸ هزار و ۲۹۴ نفر هر دو دُز را دریافت کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار