معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع گلستان:

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع گلستان گفت: برخلاف نسل‌های گذشته، نسل جوان فعلی از نداشتن مرجعیت فکری رنج می‌برند و مشکلات اقتصادی و نداشتن مدل دستیابی به حداقل امکانات اقتصادی تشکیل خانواده بر این رنج افزوده است.

نسل جوان فعلی از نداشتن مرجعیت فکری رنج می‌برند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مصیب عباسی عصر امروز در میزگرد تخصصی ازدواج جوانان "موانع و ظرفیت‌ها"، اظهار کرد: «خانواده» مهمترین و اساسی‌ترین رکن جامعه و تمدن است و عمومیت یافتن فرهنگ جهانی و جذابیت زیست فردی، فردگرایی و عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی برای تأمین نیاز خانواده و تربیت فرزند از موانع ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی اتوانی نسل جوان در کسب مهارت برای درآمد و قطع وابستگی به درآمد والدین را معضلی دیگر در بین این قشر عنوان کرد و افزود: بی‌شک در امر ازدواج داشتن مبانی دینی و تمدنی قوی و وضع قوانین حمایتی از سوی دولتمردان لازم است که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ساجد خبر، مصیب عباسی عصر امروز در میزگرد تخصصی ازدواج جوانان "موانع و ظرفیت‌ها"، اظهار کرد: «خانواده» مهمترین و اساسی‌ترین رکن جامعه و تمدن است و عمومیت یافتن فرهنگ جهانی و جذابیت زیست فردی، فردگرایی و عدم پذیرش مسئولیت اجتماعی برای تأمین نیاز خانواده و تربیت فرزند از موانع ازدواج و تشکیل خانواده است.

وی اتوانی نسل جوان در کسب مهارت برای درآمد و قطع وابستگی به درآمد والدین را معضلی دیگر در بین این قشر عنوان کرد و افزود: بی‌شک در امر ازدواج داشتن مبانی دینی و تمدنی قوی و وضع قوانین حمایتی از سوی دولتمردان لازم است که باید مدنظر قرار گیرد.

محمدرضا بهرامی، فعال رسانه‌ای و کنشگر اجتماعی نیز با بیان اینکه اینگونه میزگردها و نشست‌ها باید صریح و ترکیبی به شکل مستمر با حضور افراد کارآمد، کاردان و اثربخش تشکیل شود، اظهار کرد: متأسفانه در عناصر فرهنگی ثبات نداریم و این ربطی به بالاشهر و پایین‌شهر ندارد و باید ببینیم چند درصد شاخص‌ها برای ازدواج‌ ایمان و باور قلبی زوجین است.

وی با تأکید بر اینکه ساختار ذهنی توهمی و رسانه‌ای بر جامعه ما غالب است، افزود: برخی اقدامات برای فرهنگ‌سازی مهندسی فرهنگی می‌خواهد که باید در این زمینه به شکلی دیگر نگاه کنیم.

این فعال فرهنگی تفکر غلط «من هنوز بچه هستم» که به عنوان ساخته ذهنی در اذهان عمومی بدون هیچ سندیت علمی و عرفی منتقل می‌شود را بسیار مخرب دانست و بیان کرد: در کشور ما طلاق خیلی سخت است و خیلی‌ها از ترس طلاق ازدواج نمی‌کنند در حالی‌که این ترس کاملاً غلط است و نباید پیش از نپذیرفتن مسئولیت زندگی و ازدواج به فکر آینده‌ای باشیم که ممکن است طوری دیگر رقم بخورد.

وی پرداختن به مسأله ازدواج را دغدغه مهم تصمیم گیرندگان عنوان کرد و گفت: حاکمیت باید در این موضوع نقش ویژه ایفا کرده و قوانین را به درستی اجرا کند و بسیاری از فرهنگ‌های غلط و آسیب‌های اجتماعی که از فضای مجازی و ماهواره وارد زندگی ما شده است را مدیریت کرده و تغییر مسیر دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار