مدیر حج و زیارت گلستان گفت: ۲ زائر دیگر این استان پس از پایان مناسک حج در سرزمین وحی به دلیل کهولت سن و ایست قلبی جان خود را از دست دادند تا تعداد حاجیان فوت‌شده امسال گلستان در عربستان به سه نفر برسد.

فوت ۲ زائر گلستانی در سرزمین وحی

به گزارش گلستان 24، سیدعلی میرقاسمپور امروز با ارسال پیامی از مدینه منوره  اظهار کرد: حاج "سطلق نظرخانی" زائر ۹۳ ساله و حاج "اماندردی بهبودنیا" زائر ۷۳ ساله گلستانی از کاروان شهرستان گنبدکاووس بودند که روز گذشه فوت کردند.

وی یادآور شد: همچنین روز ۱۲ تیر ماه نیز حاجیه "سعیده افق‌عطا" با سن حدود ۷۳ سال از کاروان گنبدکاووس، جان خود را از دست داده بود.

میرقاسمپور ادامه داد: با توجه به سن بالای زائرین ایرانی در حج امسال و همچنین گرمای بسیار زیاد عربستان، احتمال حمله قلبی و سکته و فوت زائران به بیماری‌های پیش زمینه‌ای و سن بالا زیاد است.

وی افزود: با توجه به این که اولین گروه از زائران گلستانی روز ۲۸ تیر ماه سال جاری، مدینه منوره را به مقصد فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان ترک خواهند کرد و همچنین شرایط گرمای هوا و سن بالای زائرین، با مدیران کاروان‌ها هماهنگ شده تا در صورت ضرورت و با تائیدیه پزشک معتمد سازمان حج و زیارت مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره، می‌توانند زائرین خود را زودتر از موعد مقرر به استان بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس روز گذشته ۲ زائر روز گذشته با پرواز حجاج تهرانی به کشور بازگشتند.

میرقاسمپور اضافه کرد: مابقی زائران گلستانی در سلامت کامل هستند و همگی زیارت دوره مکه مکرمه را انجام داده و آماده رفتن به مدینه منوره هستند.

وی یادآور شد: تمامی زائران گلستانی مدینه بعد بوده و قرار است، اولین گروه از این زائران روز شنبه ۲۴ تیر ماه وارد این شهر شوند.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: اولین گروه از زائران گلستانی روز ۲۸ تیر ماه به استان باز خواهند گشت که از خانواده‌های آنان انتظار داریم، موارد مورد نظر در استقبال از حجاج را همچون ازدحام نکردن در فرودگاه و آوردن خودروهای اضافی و سایر موارد رعایت کنند.

امسال از گلستان ۲ هزار و ۹۳۴ نفر در قالب زائر، مدیر، معاون، روحانی و پزشک به سرزمین وحی اعزام شدند که تاکنون با فوت سه زائر و بازگشت ۲ نفر پیش از موعد، این تعداد به ۲ هزار و ۹۲۹ نفر رسیده است.

زائرین گلستانی امسال در قالب ۱۴ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان شیعه راهی سرزمین وحی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار