سید رضا تنها زائر شیعه استان گلستان بود که درحادثه منا مفقود شد، از نظر سازمان حج و زیارت، وی فوت کرده و خانواده اش می بایست جهت آزمایشات به عربستان بروند.

سید و سالار قربانیان فاجعه منای استان گلستان نیامد

 به گزارش گلستان24، استان گلستان، یکی از استان هایی است که بیشترین قربانی را در فاجعه منا داشت. پس از دو ماه تکلیف همه زائران قربانی مشخص شد.

اما هنوز وضعیت یکی از زائران قربانی به نام سید رضا مرتضوی مشخص نشده است. مرتضوی متولد 1340 شهرستان بندرگز بود  که پس از نه سال انتظار به همراه همسرش (زهرا مرادی) با کاروان شهرستان گرگان عازم به مکه مکرمه شد.

سید رضا مرتضوی

وی کاسب و صاحب سه فرزند است. سید از زائران فعال کاروان بود که در صحرای عرفات برای دستگیری و کمک به افراد ناتوان و کهنسال تلاش زیادی انجام داد و از کسانی که نمی توانستند حرم بروند دست گیری می کرد. در روز عید قربان برای رمی جمرات به منا رفت، اعمال را انجام داد اما هنگام بازگشت دیگر معلوم نشد که چه اتفاقی افتاد.؟!

هم کاروانی هایش او را تا پایان رمی جمرات دیده بودند اما از آن زمان به بعد دیگر روشن نیست که چه شد؟! ابتدا تصور می کردند که مسیر را اشتباه رفته است اما کم کم روشن شد که این گونه نیست.

مسلمانان ایرانی راه را گم نمی کنند این اعراب وهابی سعودی هستند که راه را برای مسلمانان تنگ و گم کرده اند. 

سید رضا تنها زائر شیعه استان بود که در این حادثه مفقود شد. از نظر سازمان حج و زیارت، وی فوت کرده است و خانواده اش می بایست جهت آزمایشات به عربستان بروند.

خانواده اش فوت سید را باور ندارند و هنوز چشم انتظار ایشان هستند. همه می دانند که سخت ترین عذاب روحی و روانی، ایجاد انتظار است. به راستی خسارات روحی وارده بر خانواد های فاجعه منا را چگونه می توان جبران کرد؟

گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار