دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر :

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتقاد داریم در کنار مقابله و کنترل مرزها، راه اصلی و راهبردی برای مهار اعتیاد، انجام اقدامات پیشگرانه است که در این بخش گلستان نمونه موفق استان پیشگام در کشور به شمار می‌رود.

 مهار اعتیاد، انجام اقدامات پیشگرانه است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، اسکندر مومنی امروز در مراسم بازدید از مرکز ماده 16 توسکستان گرگان ، اظهار کرد: وقتی یک انسان را نجات بدهیم جامعه‌ای نجات خواهد یافت و در این راستا اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در راستای جلوگیری از گرفتار شدن مردم به خصوص جوانان به دام اعتیاد همواره مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اگر معتادان متجاهر به صورت هدفمند و دقیق ساماندهی شوند و علاوه بر تلاش برای ترک مصرف، حرفه‌های جدید و مورد نیاز بازار را آموزش ببیند، بسیاری دیگر از امورات جامعه ساماندهی خواهد شد.

مومنی گفت: معتادان متجاهر علاوه بر آن‌که آسیب‌های مانند سرقت و ایجاد مزاحمت برای دیگران، هموطن و همنوع ما هستند و شایسته نیست که در خیابان‌ها و زیر پل‌ها زندگی کنند.

وی افزود: اجرای طرح یاریگران زندگی برای آموزش به گروه‌های هدف محلات، یکی از این تلاش‌ها است که استمرار اجرای این برنامه‌های راهبردی اتفاقات خوبی را در حوزه آموزش و پیشگیری برای گلستان رقم خواهد زد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر فراهم‌کردن امکان حرفه‌آموزی برای مددجویان در مراکز پیشگیری و نگهداری در زمان گذراندن مراحل ترک اعتیاد است تا هنگام بازگشت به آغوش خانواده، توانایی کسب درآمد داشته باشند.

در ادامه این بازدید شهردار گرگان گفت: با احداث و تکمیل این پروژه ظرفیت ۱۰۰ نفره کنونی این مرکز به ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

سیدمحمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: عرصه این پروژه ۹ هزار و ۹۰۰ متر مربع و مساحت بنا ۲ هزار مترمربع است.

وی بیان کرد: این پروژه در ۶ سوله ۳۰ در ۸ متر تعریف شده و ضمن داشتن سالن‌های نگهداری، اسکان و استراحت، دارای کارگاه‌های آموزش حرفه‌های مختلف نیز است.

سیدالنگی ادامه داد: تلاش می‌کنیم این پروژه با برآورد اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال تا دهه فجر امسال جاری به بهره‌برداری برسد.

در  این بازدید که علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان، مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان، شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، دادستان مرکز استان، مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)  اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را همراهی کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار