معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای نخستین بار پنج بهورز از میان جامعه عشایری جذب شدند .

جذب 5بهورز از میان جامعه عشایری گلستان/ فعالیت هزار و 161 بهروز در استان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، موسی‌الرضا شبیهی اظهار کرد: برای نخستین بار پنج بهورز از میان جامعه عشایری جذب شدند که بعد از پایان آموزش فعالیت خود را در خانه‌های بهداشت عشایری شهرستان‌های مراوه‌تپه و گنبدکاووس و ۶ ماه از سال در خانه بهداشت عشایری خراسان شمالی آغاز می‌کنند. 

برای نخستین بار پنج بهورز از میان جامعه عشایری جذب شدند که بعد از پایان آموزش فعالیت خود را در خانه‌های بهداشت عشایری شهرستان‌های مراوه‌تپه و گنبدکاووس و ۶ ماه از سال در خانه بهداشت عشایری خراسان شمالی آغاز می‌کنند.

شبیهی گفت: سال ۱۴۰۱ مجوز جذب ۲۰۴ بهورز برای استان از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اخذ و ۲۹ اردیبهشت امسال آزمون برگزار شد و بعد از انجام کارهای گزینش و حضور ۶ ماهه تا ۲ سال این افراد در کلاس‌های آموزشی بر اساس مدرک دیپلم و کارشناسی و کسب نمره قبولی شاهد فعالیت آنان در خانه‌های بهداشت خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ۱۶۲ نفر از بهورزان فعال در سطح خانه‌های بهداشت روستایی گلستان دارای مدارک کارشناسی هستند.

شبیهی افزود: در گذشته مدرک مورد نیاز برای بهورزی دیپلم و زیر دیپلم بود و بعد از ۲ سال آموزش افراد می‌توانستند به عنوان بهورز در خانه‌های بهداشت فعالیت کنند اما در چند سال اخیر طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت افراد با مدرک کارشناسی مرتبط مانند مامایی، بهداشت عمومی، بهداشت محیط و پرستاری‌ هم می‌توانند بعد از گذران دوره آموزشی در جایگاه بهورز به مردم خدمات ارائه می‌دهند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار