قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به استمرار روند افزایش مبتلایان به کرونا در استان گفت: برای عبور از این مرحله حساس علاوه بر رعایت بهداشت فردی نیازمند اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز اقتصادی و بازارهای گلستان هستیم که تاکنون در استان جدی گرفته نشد.

اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بازارهای گلستان جدی نیست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، محمد جواد کبیر شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : نگاه ساده انگارانه به کرونا آثار بدی بر سلامت جامعه دارد که با وجود هشدارهای فراوان کارشناسان،توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار و مراکز تجمعی گلستان اندک و نگران کننده است.

وی افزود : در سه هفته گذشته روند شیوع کرونا در گلستان صعودی بود و شرایط استان در این مدت همچنان قرمز است.

 کبیر ادامه داد : در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری شدند و در حال حاضر نیز ۱۱۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که حال ۵۱ نفر از آنان وخیم است.

 وی خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ بیمار کرونایی از مراکز درمانی گلستان مرخص  شدند و ۳۱۰ نفر با علائم کرونا در استان ویزیت شدند که این آمار نشان می دهد شرایط استان بسیار شکننده و وضعیت شیوع کرونا در استان رو به افزایش است. 

کبیر یادآور شد: در پیک نخست کرونا روزانه ۲۶۴ نفر بستری می شدند و حتی میزان بستری در مراکز درمانی گلستان به هزار و ۶۴ بیمار بستری نیز رسید و تنها چیزی که در آن زمان به ما کمک کرد همراهی و حس مسئولیت مردم بود.

طبق اعلام دیروز چهارشنبه سخنگوی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار