مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر :

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: ختصاص هزار نفر سهمیه استخدام معلم ویژه عشایر از مجموع ۲۵ هزار نفر مجوز استخدامی سال جاری از دیگر توجهات دولت به حوزه تعلیم و تربیت جامعه عشایری است.

هزار نفر سهمیه استخدام معلم ویژه عشایر اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی تیرگر در اولین اجلاسیه مدیران مدارس آموزش و پرورش عشایری گلستان به میزبانی گنبدکاووس برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تعلیم و تربیت مدارس عشایری دارد و توسعه کمی و کیفی این مدارس و نیز هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: اختصاص هزار نفر سهمیه استخدام معلم ویژه عشایر از مجموع ۲۵ هزار نفر مجوز استخدامی سال جاری از دیگر توجهات دولت به حوزه تعلیم و تربیت جامعه عشایری است.

 این مقام مسئول یادآور شد: در سال آینده و برای نخستین بار ۲ هزار نفر از دانش آموزان عشایر کشور علاقمند به رشته معلمی، در مقطع کاردانی در قالب معلم عشایری جذب خواهند شد و همچنین اختصاص سهمیه در انتخاب معلمان نمونه کشوری از جامعه عشایری و پیگیری کاهش نرم تعداد دانش آموز کلاس‌های چند پایه عشایری از ۱۹ به ۱۲ نفر در برنامه هفتم توسعه از دیگر توجهات دولت سیزدهم و وزارت آموزش و پرورش به مدارس عشایری می باشد.

 مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت در ادامه افزود: برای تجهیز مدارس عشایری در کشور مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان اعتبار در نظر گرفته شده‌ و بزودی مدارس عشایری با این اعتبار تجهیز خواهند شد و همچنین برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دولت سیزدهم سرانه آموزشی مدارس عشایری نسبت به مدارس عادی سه برابر افزایش پیدا کرد.

 قوجق مغربی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در جمع مدیران مدارش عشایری استان گفت: این شهرستان مرزی برای سال تحصیلی جاری حدود ۹۳ هزار دانش آموز دارد که ۹ هزار و ۵۰۰ نفر آنان در ۹۳ آموزشگاه عشایری مشغول تحصیل خواهند شد که از این تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع ابتدایی و بقیه در مقطع متوسطه دوره اول و دوم هستند.

وی افزود: مناطق شمالی و مرزی گنبدکاووس که جامعه عشایری شهرستان در آن سکونت دارند به سبب وسعت بالا، پراکندگی و فاصله زیاد بین روستاها و کمبود مدارس شبانه روزی و خوابگاهی با محرومیت‌های زیادی مواجه است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی و ورزشی از مشکلات مدارس عشایری گنبدکاووس می باشد و با همه این کمبودها با تلاش مدیران و معلمان ۳۰ نفر از دانش آموزان مناطق عشایری این شهرستان در آزمون سراسری برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دعوت به مصاحبه شدند، ۲۳ نفر از دانش آموزان مناطق عشایری گنبدکاووس هم امسال در مدارس تیزهوشان و نمونه قبول شدند.

وی خاطر نشان کرد: چند پروژه آموزشی در مناطق عشایری این شهرستان در حال ساخت می باشد که از جمله خوابگاه دانش آموزی «علامه جعفری» داشلی برون که پس از هشت سال توقف توسط بنیاد برکت در حال تکمیل شدن است و پنج آموزشگاه یک، ۲، سه و ۶ کلاسه می باشد که این مدارس در روستاهای «امین آلق، آق بند، قره ماخر، نارلی داغ و قره دانگ» درحال احداث هستند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار