معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان تاکید کرد:

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان از برگزاری موفق رویداد ملی نما در پهنه شمال شرق کشور به میزبانی‌گرگان با همکاری شایسته اداره کل ورزش و جوانان، جهاددانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.

گلستان میزبان شایسته رویداد «نما»/ "نما" بستر تبلور امید و انگیزه

به گزارش گلستان 24، مهدی باقریان با بیان اینکه رویداد ملی «نما» در پنج پهنه کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولین رویداد در پهنه شمال غرب به میزبانی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز برگزار شد.

وی با بیان اینکه دومین دوره رویداد در پهنه شمال شرق به میزبانی استان گلستان و شهرستان گرگان برگزار شد، ادامه داد: این رویداد نوآوری مشارکت‌های اجتماعی بوده و به همین دلیل تصمیمی اتخاذ شد تا جوانان، سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد ذیل اداره کل ورزش و جوانان و همکاری شایسته جهاددانشگاهی برگزاری آن را برعهده بگیرند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به اینکه به همین منظور مشارکت‌های اجتماعی ایجاد شد تا از پتانسیل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد موجود استفاده شود، افزود: در همین راستا سه سمن مردم نهاد گلستان وارد عرصه شدند و از ظرفیت وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی استان به عنوان شبکه بزرگ دانش بنیان هم استفاده شد تا این رویداد با کیفیت ایده آلی برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه طی مدت سه روزه برگزاری رویداد در شهرستان گرگان، میزبان ۶ استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران، گیلان و گلستان بودیم، خاطرنشان کرد: در این رویداد حدود ۷۰ نفر که ۵۷ شرکت‌کننده در قالب ۱۵ تیم و ۱۳ تسهیل‌گر و داور شرکت کردند.

باقریان به حضور چهار دبیر شبکه خلاق و نوآور از استان‌های شرکت‌کننده به عنوان میهمان ویژه در این رویداد اشاره کرد و گفت: داوران رویداد فوق از سوی وزارتخانه انتخاب شدند که در نهایت تیم «ایده‌پرداز قاصدک» گنبدکاووس به عنوان ایده برتر پهنه شمال شرق جمهوری اسلامی ایران معرفی شد و تیم «چیستا پایا» از استان سمنان و «آینده سازان طبرستان» از استان مازندران جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه دو تیم «زنگ غذا» از استان خراسان رضوی و «حاج قاسم» از استان گلستان نیز به عنوان تیم‌های شایسته تقدیر معرفی شدند، اضافه کرد: در حوزه اجرایی باید گفت که تلاش شد تا با ایجاد فضا و بستری آرام میزبان شایسته‌ای برای این میهمانان باشیم.

دبیر اجرایی رویداد ملی نما در پهنه شمال شرق معرفی برخی مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان گرگان به میهمانان را از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی رویداد عنوان و تصریح کرد: بازدید از روستای زیارت و بافت قدیم شهر گرگان «نعلبندان و خانه تقوی ها» نیز از ویژه برنامه‌های جنبی این رویداد بود.

انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر

آخرین اخبار