کودکان به‌عنوان جزئی از خانواده و کسی که قرار است به‌زودی با جامعه ارتباط برقرار کنند، در اولین قدم نیاز دارند تا درست را از غلط تشخیص دهند و این وظیفه‌ی والدین است تا با روش‌های صحیح به کودکان آموزش دهند.

مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید به کودکان قبل از مدرسه آموخت

به گزارش گلستان 24 :‌ کودکان به‌عنوان جزئی از خانواده و کسی که قرار است به‌زودی با جامعه ارتباط برقرار کنند، در اولین قدم نیاز دارند تا درست را از غلط تشخیص دهند و این وظیفه‌ی والدین است تا با روش‌های صحیح به کودکان آموزش دهند.

مادری می‌گوید: دختر من، هر زمان که چیزی به دست می‌آورد شروع به آواز خواندن می‌کند، سرودهایی یکنواخت و آزاردهنده که حاضرم شرط ببندم هیچ والدینی این را به فرزند خود آموزش نمی‌دهد. وی مدام می‌خواند: 'تولد من نزدیکه، تولد تو تمومه، من بستنی گیرم میاد و بابایی هیچی...' او یک کودک معصوم و فوق‌العاده شیرین است اما این رفتار او من را بسیار آزار می‌دهد.

در بررسی‌های اخیری که توسط PBS Kids در ایالات‌متحده انجام‌شده نشان می‌دهد که والدین مهم‌ترین اصل برای آماده شدن فرزندشان برای رفتن به مدرسه را در فراگرفتن مهارت‌های احساسی و اجتماعی می‌دانند. در این پژوهش از والدین درخواست شده بود تا معیارهای موردنظر خود را برای آماده بودن کودکان برای رفتن به مدرسه مشخص کنند و 88% آنان بلوغ احساسی و اجتماعی را در اولویت قراردادند.

چگونه این والدین به فرزندان خود می‌آموزند که مهربان و صبور باشند و درست را از غلط تشخیص دهند و آگاهی اجتماعی داشته باشند؟ آن‌ها برنامه‌های تلویزیونی را تماشا می‌کنند که به آن‌ها آموزش می‌دهد چگونه به فرزندان خود بیاموزند که از همدیگر و از دنیا مراقبت کنند.

89% والدین موردبررسی قرارگرفته اظهار کرده‌اند که رسانه‌ها و فناوری منبع فوق‌العاده‌ای برای آموزش آنان در مورد طریقه‌ی برخورد با کودکان و آموزش آنان برای آماده شدن برای رفتن به مدرسه است. تلویزیون در رأس این تسهیلات قرار دارد و 59% پدر و مادرها از این طریق مثال‌ها و رفتارهای دوست‌داشتنی را به فرزندانشان آموزش می‌دهند.

مهارت کودکان

برنامه‌های تلویزیونی احساس مسئولیت کردن در مورد دیگران را به‌خوبی آموزش می‌دهد و آن‌ها به‌درستی در برابر این برنامه‌ها واکنش نشان می‌دهند. یکی از کارتون‌ها به آنان یاد می‌دهد که به دوست خودآزار نرسانند، دیگری می‌گوید که باید از خواهر و برادر کوچک‌تر خود مواظبت کنند و به‌عنوان نمونه کارتون لاک‌پشت‌های نینجا نیز به کودکان یاد می‌دهد که در هر شرایطی در کنار هم بمانند.

علاوه بر آمادگی‌های اجتماعی و عاطفی برای شروع مدرسه، 75% از والدین از فناوری‌های روز برای آموزش کودکان استفاده می‌کنند. آن‌ها از فنّاوری برای یاددادن حروف و اعداد به روش‌های سرگرم‌کننده به کودکان استفاده می‌کنند و از بازی و برنامه‌های آموزشی گوشی‌های هوشمند نیز با این هدف بهره می‌برند.

ارسال نظر

  • باحسین جان
    0

    شما خودتون کارتون لاک پشتهای نینجا رو دارین به عنوان یک الگو معرفی میکنید ، درصورتی که این کارتون پر است ازبدآموزی .

آخرین اخبار