مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبرو هستیم که این معضل با ایجاد شهرک ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد.

ایجاد شهرهای جدید در گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش گلستان 24، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است که در سال اول این طرح تا کنون ۱۰۶ هزار و ۲۳۰ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۶ هزار متقاضی نسبت به تکمیل پرونده های خود اقدام کرده که جزو متقاضیان موثر شمرده می شوند.

وی افزود: همچنین تا کنون سند قطعی ۲۵۴ هکتار زمین برای اجرای طرح به نام سازمان ملی زمین و مسکن انتقال یافته و ۸۴ هکتار در شرف انتقال سند می باشد.

ملک از بهره برداری از دو هزار و ۷۵۴ واحد مسکونی در هفته دولت سالجاری خبر داد و گفت: این واحدها در بخش های خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن مهر متوقف شده بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبرو هستیم که این معضل با ایجاد شهرک ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد.

وی افزود: در این راستا ۵۹۳ هکتار زمین برای ایجاد شهرک و شهرهای جدید در نظر گرفته شده و این اراضی بررسی و امکانسجی شد.

ملک در ادامه گفت: مراحل تصویب طرح در استان انجام و به شورایعالی معماری و شهرسازی ارسال شده است.

وی  همچنین از اقدامات این اداره کل در حوزه ساخت راه های اصلی سخن گفت و افزود: با توجه به اینکه استان گلستان یک استان مسافرپذیر است، تردد در این استان به حداکثر می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: به همین منظور ایمن سازی محورها جزو اقدامات اصلی این اداره کل می باشد و گلستان به یک کارگاه بزرگ عمرانی در حوزه راهسازی تبدیل شده است.

ملک همچنین تصریح کرد: در محور جنگل گلستان با توجه به وجود گونه های مختلف جانوری و گیاهی، در حال برنامه ریزی برای یک محور جایگزین هستیم.

وی افزود: مطالعات امکانسجی این طرح انجام و با آن موافقت شده است و به زودی وراد فاز مطالعات تفصیلی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در گفت‌وگو با رادیو ایران گفت: همچنین در راستای توسعه محورهای اصلی استان، ایمن سازی محور کردکوی به بندر ترکمن، بندر ترکمن به آق قلا، آق قلا به گنبد نیز با پیشرفت بالایی در حال اجرا است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار