مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تخصیص زمین در شهرهای بندرترکمن و آق قلا به ایثارگران گلستان خبر داد.

دغدغه تامین مسکن جامعه ایثارگری گلستان رفع می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهندس مهدی ملک اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به ‌صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه  و شهرسازی گلستان ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

مهندس ملک تصریح کرد: : با توجه به استعداد ساخت 300 واحد مسکونی در بندر ترکمن و هزار و 500  واحد مسکونی در شهرستان گرگان که تامین زمین آن صورت گرفته، تعداد 200 واحد زمین در شهر بندر ترکمن به ایثارگران واگذار و اقدامات مورد نیاز جهت تامین مابقی تعهدات در دست پیگیری است.

وی افزود: همچنین شرایط تحویل زمین برای ایثارگران در شهرستان آق قلا نیز در دست بررسی می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

مهندس ملک همچنین در خصوص ارائه خدمات به جامعه ایثارگری در اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: مطالبات جامعه ایثارگری و شهدا  در این اداره کل ، مبنی تبدیل وضعیت قشر ایثارگر، در سال 1401 به طور صد در صدی رخ داده و با مانعی در این روند مواجه نشدیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد:  بر اساس قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در سال جاری نیز پرونده هشت نیروی دیگر اداره کل راه و شهرسازی گلستان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری و شهادت و پیشبرد اهداف این عزیزان از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنیم، گفت: همواره تلاش می‌کنیم در مسیر برطرف کردن موانع موجود در حوزه ایثارگران و شهدا و جانبازان گام‌های استوار برداشته، تا  کمی از دغدغه های جامعه ایثارگری و شهادت شاغل در اداره کل راه و شهرسازی رفع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار