رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان:

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه در ۳۰ مدرسه استثنایی دولتی و یک مدرسه غیر دولتی و همچنین بر حسب شرایط به صورت پراکنده در مدارس عادی سطح استان مشغول به فراگیری درس هستند.

 ۳۱ مدرسه استثنایی در گلستان وجود دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد قاسم‌پور اظهار کرد:  ۶۷ نفر از این دانش آموزان نابینای مطلق هستند که ۳۲ نفر در مدارس استثنایی و ۳۵ نفر هم در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: خدمات توانبخشی مانند عینک، ذره بین، عصا و اتاق تاریک برای تقویت حواس دیگر با همکاری بهزیستی تامین و کتاب و کاغذ بریل برای نوشتار و همچنین کتاب‌های درشت خط برای افراد کم بینا هم توسط اداره آموزش و پرورش استثنایی میان دانش آموزان توزیع می‌شود.

ی ادامه داد: همچنین به کودکان زیر ۶ سال و خانواده‌های آنان هم برای افزایش آمادگی ورود به مدرسه خدمات مداخله به‌هنگام مانند مشاوره و توان سنجی ارائه می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: در مدارس استثنایی شرایط فیزیکی محیط برای استفاده دانش‌آموزان با مشکلات جسمی و حرکتی و نابینایان مناسب سازی شده اما دانش آموزان در خیلی از مدارس عادی به دلیل نبود رمپ، میله‌های نگهدارنده و موزائیک‌های زرد برجسته برای رفت و آمد با مشکلاتی مواجه هستند.

قاسم پور گفت: بیشتر کلاس‌های درس در مدارس استثنایی مختص کودکان با نیازهای ویژه از جمله دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی، اختلال طیف اوتیسم، کم توانی ذهنی، چند معلولیتی و معلولیت جسمی-حرکتی است و برای یک معلم نابینا به تنهایی سخت است این کلاس‌ها را اداره کند لذا در بیشتر مواقع به عنوان معلم کمکی به کار گرفته می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار