رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر حدود ۱۶ پروژه ساخت مدرسه در شهرستان توسط خیرین احداث شده و یا در حال احداث است و گنبدکاووس اولین شهرستان در سطح استان به لحاظ کمک‌های خیرین در حوزه مدرسه‌سازی است.

احداث ۱۶ پروژه ساخت مدرسه از سوی خیر گنبدی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، عبدالکریم عطایی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان با مدیر آموزش و مرورش و اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه برخی از دانش آموزان در مناطق محروم و نوار مرزی به خاطر نداشتن هزینه تحصیلی و عدم توانایی تهیه لوازم‌التحریر و یا هزینه ایاب و ذهاب ترک تحصیل کرده و برای کمک به درآمد خانواده مشغول به کار می‌شوند.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با کمک خیرین و آموزش و پرورش مشکلات دانش اموزان بازمانده از تحصیل را مرتفع کنیم تا هیچ دانش آموزی به خاطر مشکلات مالی ترک تحصیل نکند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های گسترده خیرین و نیکوکاران زنگ خطر عدم پوشش تحصیلی در شهرستان به صدا در آمده و مهمترین رکن در بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل، ایجاد فضاهای آموزشی  در هر روستااست.

وی گفت: خیرین شهرستان علاوه بر کمک در ساخت مدرسه در حوزه‌های دیگر نیز به کمک دانش آموزان کم برخوردار آمده و ما توانستیم با کمک خیرین شهرستان، استان و کشور علاوه بر توزیع بسته‌های غذایی، توزیع لوازم‌التحریر، کمک به درمان دانش آموزان بیمار، به خانواده‌هایی که توانایی مالی خوبی نداشتند ویلچر، عینک و سایر تجهیزات پزشکی موردنیاز را تهیه و به این دانش آموزان‌اهدا کنیم.

عطایی گفت: در حال حاضر حدود ۱۶ پروژه ساخت مدرسه در شهرستان توسط خیرین احداث شده و یا در حال احداث است و گنبدکاووس اولین شهرستان در سطح استان به لحاظ کمک‌های خیرین در حوزه مدرسه‌سازی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار