شهردار قرق:

شهردار قرق از توابع شهرستان گرگان گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مجموعه شهری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر از جمله قرق داشته و در این راستا از محل اعتبارات ماده ۴۲ و ۵۸ اعتبارات خوبی به این شهر اختصاص یافت.

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر داشته است

به گزارش گلستان 24،  سیدعباس عنایت اظهار کرد: «قرق» به دلیل نزدیکی به گرگان، قرار گرفتن در جوار جاده بین‌المللی و برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و کشاورزی متعدد، مورد توجه بسیاری از گردشگران و حتی سرمایه‌گذاران است که تقویت این روند نیازمند تکمیل و افزودن بر زیرساخت‌ها است.

وی افزود: در دولت سیزدهم اقدامات ویژه‌ای در حوزه تقویت زیرساخت‌های شهرسازی، عمرانی، گردشگری، کشاورزی و فرهنگی قرق با استفاده از توان اجرایی مدیران دستگاه‌های مختلف استان انجام شده و همچنان نیز در حال انجام است.

شهردار قرق گفت: دولت سیزدهم در یک مرحله، یک عدد کامیون جمع‌آوری زباله را به صورت رایگان به این شهر واگذار کرد و علاوه بر آن مجموعه هفت هکتاری اراضی ملی با تقسیم به ۱۴۴ پلاک به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت که در کنار فضای مسکونی، زمین چمن، پارک شهری، واحدهای تجاری و مجتمع های درمانی در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: یکی از سرمایه‌های ویژه و ملی این شهر، پارک جنگلی «قرق» است که در سال ۱۳۴۲ به عنوان پارک جنگلی ثبت شده و به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی مانند مرال قرمز و موزه میراث روستایی، قابلیت تبدیل به مقصد گردشگری به خصوص برای طبیعت‌گردان را دارد.

شهردار قرق گفت: فاز اول موزه میراث روستایی در مجموعه پارک جنگلی قرق دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

عنایت افزود: در راستای توجه به توسعه که رونق اشتغال را نیز در پی خواهد داشت، در اختیارگرفتن مدیریت پارک جنگلی قرق توسط شهرداری مورد پیگیری قرار دارد تا با معرفی سرمایه‌گذاری مطمئن در کنار اشتغالزایی، حفاظت از این سرمایه ملی هم مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

شهردار قرق گفت: یکی از افتخارات مجموعه شهری قرق میزبانی از ۲ شهید غواص گمنام است که با نگاه مجموعه شهری از ظرفیت این حضور این افتخارآفرینان وطن در مسیر بهبود حوزه فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

عنایت افزود: کلسیای حضرت مریم از دیگر ظرفیت‌های شهر قرق است که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد.

وی اظهار داشت: کشاورزی و محصولات این منطقه از جمله هندوانه قرق دارای شهرت ملی است که می‌توان از این ظرفیت هم به خوبی استفاده کرد.

عنایت نصب تابلوهای ورودی شرقی و غربی، احداث پارک خطی در ورودی شهر به مساحت هزار متر مربع، لایروبی نهر ربیع‌کلا و انهار خاکی شهر در قالب طرح جهادی شهید لولایی، اجرای زیرسازی و روکش آسفالت معابر شهر به میزان بیش از ۱۰ هزار متر مربع، اجرای عملیات جدول‌بندی و هدایت آب‌های سطحی به طول ۶۳۰ متر، تامین روشنایی مزار و تصویب ۹/۹ هکتار بافت فرسوده شهری را از جمله اقدامات شهرداری قرق در دولت سیزدهم اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار