مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام در روستاهای استان ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شد.

اختصاص ۵۴۵ میلیارد تومان برای نوسازی مسکن روستایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: سهمیه سالانه استان برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام حدود 2 تا 2 هزار و 500 واحد مسکونی بود که این سهمیه امسال با پیگیری‌هایی که داشتیم به حدود 10 هزار واحد رسیده است.

وی گفت: دولت برای نوسازی و بهسازی این واحدهای مسکونی افزون بر 545 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه و کمک‌های بلاعوض به استان اختصاص داد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: از حدود 128 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان طی 2 ، 3  سال اخیر حدود 18 هزار واحد نوسازی شده است که امسال 7 هزار واحد در قالب این طرح و 3 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در طرح مسکن محرومان در استان ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 56 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای استان غیرمقاوم و ناایمن است، گفت: بنیاد مسکن این آمادگی را دارد تا در صورت مشارکت شهروندان در یک برنامه زمانی 4 تا 5 ساله همه واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی را نوسازی و بهسازی کند.

حسینی با بیان اینکه واحدهای مسکونی محرومان در استان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی تا دهه فجر امسال ساخته و تکمیل خواهند شد.

وی به بازسازی واحدهای مسکونی در روستای رانشی آق امام شهرستان مراوه‌تپه اشاره کرد و گفت: در آن حادثه که اردیبهشت ماه امسال رخ داد 26 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد و تعداد دیگری از واحدها نیز در محدوده خطر قرار داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: مطالعات زمین شناسی برای ایجاد سایت مسکونی جدید انجام شد و اراضی تفکیک و قطعه بندی و تحویل متقاضیان شد. این واحدهای مسکونی به زودی تکمیل می‌شوند و فردا نیز نخستین واحدی که در این حادثه کلنگ زنی شده بود، به بهره برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار