عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان بر هماهنگی دستگاههای اجرایی در مدیریت منابع آب تاکید کرد.


بهبود مدیریت منابع آب در گلستان با هماهنگی دستگاه های اجرایی

به گزارش گلستان24؛ محسن حسینی در دیدار با معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به لزوم طرح موضوعات مدیریت یکپارچه منابع آب در کارگروه صیانت از منابع آب گفت : بسیاری از دستگاه های اجرایی در مدیریت منابع آب تاثیرگذار هستند و هماهنگی بین این دستگاه ها می تواند سبب بهبود وضعیت مدیریت منابع آب در استان شود.

او افزود : گاهی اوقات دستگاه های اجرایی در خصوص اینکه می توانند در مدیریت یکپارچه منابع آب موثر باشند ، اطلاعات کافی ندارند.

حسینی ادامه داد: در خصوص منابع آب، در زمان بارش باران ، متولی هواشناسی است و زمانی که باران بر عرصه های مختلف نازل می شود ، متولیان خاص خود مانند منابع طبیعی ، شهرداری ها ، دهیاری ها و جهاد کشاورزی را دارد که هر کدام باید آب را در بخش خود مدیریت نمایند و زمانی که آب وارد رودخانه می شود متولیان متعددی مانند آب منطقه ای ، محیط زیست ، شیلات ، صنعت و معدن، شهرداری ها ، دهیاری ها و راهداری وجود دارند که اگر مدیریت آنان هماهنگ باشد ، بهتر می توان آب را مدیریت کرد. 

عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان گفت : در زمینه مصرف هم مصارف متعدد مانند شرب ، کشاورزی ، شیلات ، صنایع ، معادن ، گردشگری و محیط زیست مواردی ست که هماهنگی اقدامات دستگاه های مختلف و عامه مردم را طلب می کند. 

عضو هیئت مشورتی استاندار گلستان بیان کرد: از سوی دیگر در خصوص مسائل زیست محیطی منابع آب، منابع بالقوه آلوده کننده ای در استان وجود دارد از جمله معادن، صنایع ، کود و سموم مصرف شده در کشاورزی،  پساب های خانگی ، زباله ها و نخاله های ساختمانی که هر کدام متولی خود را دارد و همکاری آنها با همدیگر می تواند وضعیت بهتری ایجاد کند.

مهندس حسینی با توجه به اهمیت مسائل آبی پیشنهاد کرد حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نهادینه شدن مسائل مختلف مدیریت یکپارچه منابع آب ورود پیدا کند و همچنین در خصوص جمع بندی قوانین و مقررات برای مدیریت یکپارچه منابع آب نقش موثری داشته باشد. 

معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری کل گلستان نیز رر این جلسه با اعلام آمادگی برای تبیین "مدیریت یکپارچه منابع آب" در استان ، آموزش‌های عمومی و اختصاصی را برای کارشناسان ، مدیران و مردم لازم دانست.

دکتر رمضانعلی عابدی فیروزجایی به اهمیت مسئله هشدار سیل اشاره و بر لزوم استقرار رادار هواشناسی در گنبد و نیز پوشش اراضی شیبدار ، اصلاح پل های غیراصولی و لایروبی رودخانه ها تاکید کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار