رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان گرگان گفت: دستگاه های خدمات رسان به قوانین موجود در زمینه مبارزه با زمین خواری ، بیشتر توجه کنند.

اگر مسئولان بیشتر توجه می کردند و در همان مراحل ابتدایی جلوی ساخت و سازها را می گرفتند

عزت الله حمزه نژاد رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان با تاکید بر این که موضوع زمین خواری دغدغه همیشگی دستگاه قضایی است از عملکرد برخی دستگاه های متولی در این بخش انتقاد کرد و گفت: دستگاه های متولی در زمینه برخورد با زمین خواری نباید  با شانه خالی کردن از مسئولیت خود در این بخش ،  توپ را به زمین دستگاه قضایی بیاندازند.

به گزارش گلستان 24، رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب گرگان و رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در ادامه سخنان خود با بیان این که مرجع عمل همه دستگاه ها است خاطرنشان کرد: هرگونه آیین نامه و بخشنامه ای که با قانون در تعارض باشد باطل است و نباید به استناد آن اقدام نمود یا از اقدامی خودداری کرد.

 وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان این که تخریب ها و قلع و قمع های صورت گرفته نتیجه ی نادیده گرفتن قوانین و مقررات از سوی سازندگان و مالکان آن هاست افزود: اگر مسئولان بیشتر توجه می کردند و در همان مراحل ابتدایی جلوی ساخت و سازها را می گرفتند امروز شاهد بالا رفتن هزینه ای برخورد با متخلفان نبودیم.

حمزه نژاد با تاکید بر این که داشتن پروانه ساخت برای دریافت خدمات آب و برق ، گاز و تلفن ساختمان های احداث شده در زمین های کشاورزی خارج از محدوده ی شهرها و روستاها کافی نیست از دستگاه های خدمات رسان خواست: در ساخت و سازهای این چنینی حتما از امور اراضی استعلام کنند.

وی در ادامه با تاکید بر آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری با همه دستگاه های متولی در حوزه اراضی ملی از رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز خواست: با استفاده از کارشناسان مجرب و آگاه در این حوزه برای ارتقای سطح آگاهی های عمومی و کاهش  نابهنجاری ها اقدام کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار