رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس آمار ولادت‌های ثبت شده امسال این شهرستان را سه هزار و ۲۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد ۴.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

آمار ولادت‌ در گنبدکاووس ۴.۵ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان 24، جلیل امانزاده در نشست ثبت وقایع حیاتی گنبدکاووس اظهار کرد: از این تعداد، ۲ هزار و ۱۵۲ مورد در مناطق شهری و هزار و ۱۱۲ مورد هم در مناطق روستایی شهرستان اتفاق افتاده است.

وی افزود: «محمد، آیهان، آرتین، ماهان و محمدرسول» بیشترین فراوانی نامگذاری برای پسران و «نورا، سدنا، سلین، ملیسا و مروه» هم بیشترین موارد نامگذاری برای دختران در این مدت بوده است.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس همچنین آمار ثبت وفات در نیمه نخست امسال را ۸۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با ۸۰۴ نفر سال گذشته افزایش ۱۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد و در مقابل ثبت هزار و ۴۰۶ مورد واقعه ازدواج در شهرستان، ۳۸۸ مورد طلاق رخ داد.

امانزاده با اشاره به اینکه امسال ۶۰ مورد فوتی در برخی روستاها به ثبت احوال اعلام نشد، از دهیاران خواست همکاری بیشتری در این رابطه برای دستیابی به آمار واقعی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات در دستگاه‌ها مبتنی بر نشانی ثبت شده در سامانه ثبت احوال است، بیان کرد: لازم است مردم برابر مقررات قانونی در صورت تغییر محل سکونت نسبت به ثبت آن ظرف مدت ۲۰ روز در پایگاه ثبت احوال کشور اقدام کنند.

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس با اشاره به آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی در شهرستان، گفت: تا پایان نیمه نخست امسال در مجموع ۲۴۰ هزار و ۸۲۲ مورد کارت هوشمند ملی تحویل مردم شده و ۲۴ هزار و ۵۹۵ کارت هم در مرحله چاپ است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست لیست ۲۲ نفره تهیه شده از شهرستان برای ثبت در گنجینه مفاخر استان گلستان را زیبنده این منطقه ندانست و از همه دستگاه‌های اجرایی و مسوولان شهرستان خواست در آمار شهدای، بزرگان دینی، علمی، ادبی، ورزشی و هنری بازنگری کنند.

رضا اصالتی افزود: گنبدکاووس سرداران شهید تاریخ ساز در هشت سال جنگ تحمیلی، رجل سیاسی و بزرگان دینی و ادبی در کنار خیران و نیکوکاران برجسته‌ای دارد که جای نام آنان در گنجینه مفاخر این شهرستان خالی است.

وی بیان کرد: با هدف معرفی بهتر بزرگان گنبدکاووس، قرار است تندیس تعدادی از مفاخر شهرستان در پارک داریوش به نمایش گذاشته شود.

معاون فرماندار گنبدکاووس با تاکید بر نزدیکی انتخابات و لزوم دسترسی مردم به مدارک هویتی، فرصت یک هفته‌ای به دستگاه‌های اجرایی مختلف شهرستان داد تا مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی مردم را که به دلایل مختلف در اختیارشان است به اداره ثبت احوال تحویل دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار