استاندار گلستان به منظور انجام هماهنگی های لازم برای سفر نزدیک اسحاق جهانگیری و هیات همراه به این استان، با معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار استاندار گلستان با معاون هماهنگی معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی

به گزارش گلستان 24، حسن صادقلو در دیدار با رضا ویسه، برخی طرح های نیمه تمام استان که نیاز به حمایت دولت برای تکمیل را دارند، تشریح کرد.


دیدار استاندار گلستان با معاون هماهنگی معاون اول رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی
طرح جامع مبارزه با سیل و درخواست بودجه کامل، به سرانجام رسیدن پروژه انتقال آب مازاد مازندران به استان، کمک به تأمین اعتبار انتقال آب آشامیدنی گرگان از محمدآباد، صدور مجوز برای آب شیرین کن های صنعتی و کشاورزی، کمک به احداث سدهای چایلی - رامیان برای تأمین آب شرب و کشاورزی بنا بر مصوبات قبلی از جمله موضوعاتی بود که استاندار در این دیدار به آن ها اشاره کرد.

صادقلو در این دیدار همچنین واگذاری عملیات زه کشی زمین های نیمه شور در شمال استان به وزارت جهاد کشاورزی و تعیین تکلیف جزیره آشوراده و واگذاری سریعتر به بخش خصوصی برای اجرای مصوبه ریاست جمهوری در جریان سفر به گلستان را خواستار شد.

در ادامه، دکتر ویسه دستورات لازم برای استعلام از مراکز مربوطه و اعلام نتیجه برای جمع بندی در جریان سفر دکتر جهانگیری را صادر کرد.

دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه، برای افتتاح چند پروژه و بازدید از مناطق آشوراده و اینچه برون بزودی به استان گلستان سفر می کنند.

همچنین بر پایه گزارش دیگری، استاندار گلستان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی خواستار موافقت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای عملیاتی کردن احداث بندر خشک در منطقه اینچه برون شد.

صادقلو همچنین در این دیدار بر رفع نواقص موجود در امور زیرساخت مسیر راه آهن گرگان به اینچه برون قبل از راه اندازی قطار مسافربری تأکید کرد.

سرعت در اجرای عملیات فنس کشی در منطقه اینچه برون و رفع مشکل خدمات رسانی از سوی گمرگ مرزی، دستور تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث بندر سبز خزر در منطقه گمیشان با توجه به انجام مطالعات کارشناسی و بازدید از نقطه مورد نظر، از دیگر مواردی بود که دکتر صادقلو در این دیدار بر آن تأکید کرد.

استاندار گلستان همچنین خواستار پیگیری انجام مطالعات مربوط به مسیر راه آهن گرگان به شاهرود برای آسان شدن ترانزیت کالاهای وارداتی و ترانزیتی از شمال به جنوب و برعکس با توجه به فعالیت کریدور ریلی بین المللی و استقبال قزاقستان در این خصوص و اهمیت نزدیک کردن مسیر شمال به جنوب تا حدود 300 کیلومتر و اهمیت آن برای استقرار صنایع بزرگ در منطقه آزاد اینچه برون شد.

پیگیری بزرگراه گرگان - نوکنده با توجه به اتمام مطالعات، کمک به خیرین مسکن ساز در گلستان، استقرار رادار هواشناسی در استان با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه، لزوم رسیدگی جدی به وضعیت نابسامان پروازهای هواپیمایی به گرگان با توجه به ازدیاد مسافر در مسیر گرگان -تهران از دیگر مواردی بود که استاندار گلستان و عباس آخوندی در زمینه آن ها بحث و تبادل و نظر کردند.

صادقلو در پایان از اهتمام وزارت راه و شهرسازی در بهبود وضعیت پروژه های مرتبط در استان گلستان تشکر کرد.

در ادامه، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت کریدور بین المللی گلستان، بر اهتمام جدی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور رفع نواقص کریدور بین المللی اینچه برون با در نظر گرفتن وضعیت بودجه تأکید کرد.

آخوندی همچنین با استفاده استان گلستان از بندری فعال در دریای خزر که بتواند مکمل بندر خشک و منطقه آزاد باشد، موافقت کرد.

بررسی فنی مسیر گرگان - شاهرود در طرح جامع راه آهن به عنوان نزدیکترین مسیر ریلی شمال به جنوب کشور، موافقت برای مشارکت بخش خصوصی به میزان 60 درصد در اجرای مسیر بزرگراه گرگان - نوکنده، صدور دستورات لازم در مورد مشکلات پروازی گرگان و مساعدت به خیرین مسکن ساز در گلستان از دیگر مواردی بود که وزیر راه و شهرسازی بر اجرایی شدن آن ها تأکید کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار