حدود 6 ماه پس از وعده رییس جمهوری برای حل مشکل ارتباطی اهالی روستای دوگونچی شهرستان آق قلا در استان گلستان، مدیرکل راه آهن شمال شرق از احداث زیرگذری برای رفع این مشکل خبر داد.

روستای دوگونچی گلستان از بن بست خارج می شود

به گزارش گلستان 24، روستای ترکمن نشین دوگونچی با 2 هزار و 600 نفر جمعیت حدود چهار کیلومتری شمال آق قلا واقع است که پس از اجرای خط آهن ترانزیتی اینچه برون - گرگان، راه ارتباطی این روستا از قسمت شمالی مسدود شد. 

در حاشیه جنوبی این روستا نیز یک رودخانه واقع است، ضمن این که در دو قسمت دیگر روستا اراضی منابع طبیعی و یک دهنه پل احداثی برای راه آهن وجود دارد؛ این موانع سبب شده تا این روستا در محاصره بن بست ها قرار گیرد و راه خروجی مناسب نداشته باشد و با این وضعیت توسعه آن نیز میسر نخواهد بود. 

رییس جمهوری دوازدهم آذر ماه گذشته در میانه راه برگشت از مراسم افتتاح راه آهن به گرگان مرکز استان گلستان با مردم روستای دوگونچی دیدار و بر لزوم بررسی مشکلات اهالی از سوی استانداری و وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد. 

محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط شماره 2 راه آهن ایستگاه بندرگز به ایستگاه قره تپه بندرترکمن از برنامه ریزی برای احداث یک دهنه تقاطع غیر هم سطح (زیرگذر) برای رفع مشکل ارتباطی اهالی روستای دوگونچی شهرستان آق قلا خبر داد. 

وی اظهار کرد: این پروژه با مشارکت 50 درصدی شرکت زیرساخت های راه آهن جمهوری اسلامی و این اداره کل بزودی اجرایی می شود. 

مدیرکل راه آهن شمال شرق همچنین با اشاره به آغاز عملیات احداث خط شماره 2 راه آهن ایستگاه بندرگز تا ایستگاه قره تپه بندرترکمن افزود: این طرح عمرانی که از پروژه های بزرگ راه آهن کشور است، با اعتبار 900 میلیارد ریال و طی هشت ماه انجام می شود. 

قربانی به برخی اقدامات این اداره کل طی چند ماه گذشته از جمله ایجاد و تکمیل زیرساخت های راه آهن در گلستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اعتبارات اجرایی احداث خط شماره 2 و اعتبارات 500 میلیارد ریالی احداث سایت راه آهن اینچه برون، برای دیوارکشی این سایت نیز مبلغ 6 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. 

وی با بیان این که برای احداث زیرساخت های سایت راه آهن اینچه برون زمینی به مساحت یک هزار و 400 هکتار نیاز است، اضافه کرد: در صورت واگذاری زمین طی روزهای آینده عملیات اجرایی احداث زیرساخت های این سایت آغاز خواهد شد. 

مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق همچنین برنامه ریزی برای افتتاح خط 160 کیلومتری قائمشهر - گرگان در آینده ای نزدیک را از دیگر اقدامات این اداره کل نام برد و گفت: راه آهن منطقه شمال شرق با مشارکت برخی شهرداری های گلستان برخی گذرگاه های مسیر خط راه آهن این استان را اصلاح و بازسازی خواهد کرد تا سرعت قطارها افزایش یابد. 

استان گلستان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد.
 

 

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار