رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس:

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس گفت: عملیات ساختتنها مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان شرق گلستان با اعتبار حدود ۱۶۰ میلیارد ریال به پایان رسید اما تا زمان تامین تجهیزات، امکان افتتاح آن وجود ندارد.

افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران گنبدکاووس بعد از تجهیز

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمود نیازی اظهار کرد: برای تجهیز کارگاه‌های پیش بینی شده در این مرکز به منظور آموزش‌ در حرفه‌های مختلف و مهارت‌های نوین در رشته‌های پرکاربرد مانند آموزش هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و برنامه‌ریزی و تعمیر تلفن همراه و رایانه نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی افزود: پیگیری برای تامین اعتبار خریداری تجهیزات در استان و کشور در حال انجام است.

به گفته وی، هم اینک در مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی مردان و ۱۳۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد گنبدکاووس ۱۷۱ رشته مهارتی به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، بانوان برای فراگیری آموزش در رشته‌های پرطرفداری مانند خیاطی و آرایشگری سطح مقدماتی و تخصصی در مراکز خصوصی بین ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌کنند در صورتی که آموزش دوره‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز دولتی ۲ میلیون ۲۵۰ هزار ریال تمام می‌شود.

رشد سه برابری آموزش‌های مهارتی در روستاهای گنبدکاووس

نیازی با تاکید بر لزوم دسترسی تمام مردم به ویژه بانوان ساکن مناطق محروم و روستایی به آموزش‌های مهارتی، تعهد این اداره برای ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاها را ۴۰ هزار نفر ساعت اعلام و بیان کرد: از ابتدای سال تا اول مهرماه ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که سه برابر تعهد است.

وی با تاکید بر صدور گواهینامه بعد از پایان دوره برای افراد شرکت کننده، اظهار کرد: سال گذشته مدت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان شهرستان گنبدکاووس ۶۰ هزار نفر ساعت بود.

نیازی ارائه این آموزش‌ها را مربوط به روستاهای در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرها دانست و گفت: علاوه بر ۱۵ مربی رسمی، ۳۸ مربی افتخاری معرفی شده توسط دهیاران در ارائه آموزش‌های مهارتی به ویژه در رشته‌های خیاطی، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل و طلا و جواهرسازی به روستاییان همکاری دارند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس افزود: تاکنون این آموزش‌ها برای اهالی علاقمند در ۱۹ روستای این شهرستان برگزار شده و افراد با داشتن گواهی‌نامه می‌توانند از تسهیلات مربوطه برای ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار