مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ روستای فاقد پوشش اینترنتی در استان وجود نداشته باشد.

تمام روستاها در سال جاری به اینترنت متصل می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: گلستان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور در ایام نوروز و میزبان مسافران زیادی از اکثر نقاط کشور است.

وی تصریح کرد: امروزه دسترسی به شبکه اینترنت در مناطق گردشگری و بومگردی یکی از شاخص‌های انتخاب سفر در نظر گرفته می‌شود و تاثیر بسزایی در ضریب ماندگاری گردشگران دارد که با اقدامات انجام‌شده در حال حاضر بالغ‌بر ۹۵ درصد از ۱۷۵منطقه گردشگری و بوم گردی استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیداکرده‌اند.

احمدی بیان کرد: در نوروز نیز با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت ترافیکی در نقاط پرتردد و همچنین آماده‌باش تمامی حوزه‌های فنی و غیرفنی توانسته‌ایم شبکه پایداری را برای خدمات مطلوب به مسافران در تمام مناطق استان به ارمغان بیاوریم.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در خصوص اقدامات انجام‌شده به‌منظور توسعه پوشش ارتباطی در سال ۱۴۰۰ گفت: ارتقای پوشش ارتباط تلفن همراه در مناطق روستایی به ۹۹ درصد، تکمیل ۹۳ درصدی پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار ازجمله مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است و امید می‌رود به‌منظور تحقق چشم‌انداز گلستان سرزمین هوشمند تا پایان سال ۱۴۰۱، دیگر هیچ روستای فاقد پوشش اینترنتی در استان وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ بااتصال حدود ۵ درصدی روستاهای باقی‌مانده، فاقد اینترنت در استان به شبکه ملی اطلاعات و توسعه کمی و کیفی خدمات الکترونیک و برخط در روستاها، شهر و همچنین نقاط کم برخوردار گامی دیگر در جهت عدالت ارتباطی و توسعه کسب‌وکارهای دیجیتال برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار