رییس کل دادگستری گلستان گفت: ۲ خانواده اهل سنت گلستان که عزیزانشان در ۲ ماجرای متفاوت به قتل رسیده بودند، قاتلان را پای چوبه دار و به حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) بخشیدند.

۲ خانواده اهل سنت گلستان قاتل فرزندان خود را به احترام ایام فاطمیه بخشیدند

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: در یکی از این پرونده ها، محکوم به قصاص مرد ۵۹ ساله ای است که سال ۱۳۹۴ در پی مشاجره خانوادگی ، سبب مرگ همسرش شد و پس از صدور رای قصاص به درخواست اولیای دم پرونده در نوبت اجرا بود.

وی افزود: فرزند ۱۸ ساله این خانواده اولیای دم بود که امسال پس از رسیدن به سن قانونی، با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و بزرگان خانواده ، از اجرای حکم قصاص پدرش، منصرف شد و رضایت داد.

وی ادامه داد: در دومین پرونده نیز که به برکت پویش "بخشایش فاطمی" به گذشت اولیای دم منجر شد، محکوم به قصاص جوانی بود که سال ۱۴۰۰ به علت فحاشی و ناتوانی در کنترل خشم ، سبب مرگ دوستش شده بود.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: در این پرونده هم با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان ، اولیای دم از اجرای قصاص منصرف شدند.

آسیابی افزود: طرفین هر دو پرونده از ترکمن‌های اهل سنت گلستان بودند که به حرمت حضرت زهرا (س) از حق شرعی وقانونی خود گذشتند و به محکومان، فرصت زندگی دوباره دادند.

وی گفت: با سازش در این دو پرونده ، تعداد محکومانی که از ابتدای امسال با گذشت اولیای دم بخشیده شده اند به ۱۱ نفر رسید.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: پویش بخشایش فاطمی در گلستان از شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شده و تا سالروز ولادت ایشان ادامه دارد و همکاران ما در شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر با کمک صلح یاران و ریش سفیدان برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و دعاوی و آزادی زندانیان، پادرمیانی می کنند .

همچنین روابط عمومی دادگستری گلستان اعلام کرد: قاضی دادگاه شهرستان مراوه تپه، ۲ متهم به تحمل چهار ماه حبس را به جای فرستادن به زندان به اهدای کتاب ملزم کرد.

به گفته رییس حوزه قضایی مراوه تپه با شکایت محیط زیست ، ۲ شکارچی غیرمجاز که کبک و قرقاول شکار کرده بودند به چهارماه حبس تعزیری و جریمه محکوم شدند.

سیدمهدی هاشمی کیادهی افزود: از آنجا که این افراد سابقه کیفری نداشتند ، قاضی آنها را به جای حبس به اهدای ۱۳۵ جلد کتاب کمک درسی به کتابخانه عمومی شهرستان مراوه تپه ملزم کرد.

وی گفت: محکومان این کتاب ها را تهیه و به کتابخانه این شهرستان اهدا کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار