استاندار گلستان

استاندار گلستان گفت: در اظهارات برخی افراد پیرامون جایگاه زنان، نگاه توام با افراط و تفریط وجود دارد که بخش افراطی آن، رویکرد ابزارگرایانه و غربی به زن است و در نگاه تفریطی نیز بسیاری از حقوق زنان و بانوان مورد خدشه قرار می‌گیرد.

نگاه توام با افراط و تفریط در اظهارات برخی افراد پیرامون جایگاه زنان وجود دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار گلستان اظهار کرد: در بستر اسلام ناب محمدی و فاطمی، بانوان زیادی در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ایثارگری کرده و به شهادت رسیدند و فرهنگ ناب زینبی را ترویج دادند.

استاندار گلستان افزود: در نگاه اسلام و مقام معظم رهبری، جایگاه زن در زندگی اجتماعی، فردی و سیاسی بسیار مهم و خطیر است و می‌تواند به‌عنوان یک نسخه بسیار خوب به بشریت ارائه شود.

وی ادامه داد:یکی از تکالیف زنان نخبه، کارآفرین، کنشگر و فعال اجتماعی براساس فرمان مقام معظم رهبری، انجام جهاد تبیین است که این مسولیت نباید دچار فراموشی شود. 

یکی از تکالیف زنان نخبه، کارآفرین، کنشگر و فعال اجتماعی براساس فرمان مقام معظم رهبری، انجام جهاد تبیین است که این مسولیت نباید دچار فراموشی شود.

وی خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و در انتصابات،‌ ملاک شایسته‌سالاری است که امیدوارم در این حوزه بتوانیم به وظایف خود به‌درستی عمل کنیم.

زنگانه در ادامه به اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت گلستان اشاره کرد و توضیح داد: در دولت سیزدهم اقدامات مهم و حیاتی برای پیشرفت استان انجام شد اما ضعف اطلاع‌رسانی، بسیاری از تلاش‌ها را از نگاه مردم و نخبگان پنهان کرد.

وی ادامه داد: سرانه پایین درآمد ناخالص گلستان یکی از مشکلات استان بود که برای ارتقای آن چشم‌انداز تعریف شد و مطابق آن باید ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اتفاق بیفتد که در این‌ مسیر اقدامات لازم انجام شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه حل مشکل ناترازی برق استان به طور ویژه در دستور کار قرار دارد گفت: گلستان در زیرساخت‌های برق ۴۰ سال از استان‌های دیگر عقب است که دولت سیزدهم برای جبران این کمبود تلاش می‌کند.

به گفته زنگانه در ۲ سال آخر دولت قبل مجموع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای گلستان چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده که این افزایش، اتفاقی بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم بن‌بست پروژه پتروشیمی گلستان با وقفه ۱۸ ساله با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی باز شد و آغاز عملیات اجرایی آن در سفر دوم رییس جمهور به استان در دستور کار قرار گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار