آیت الله نورمفیدی گفت: آب یکی از مسائل اصلی گلستان است و پیش بینی مسائل حاد اجتماعی بر سر مسئله آب دور از انتظار نیست.

پیش بینی مسائل حاد اجتماعی بر سر مسئله آب/ اطاله دادرسی یکی از چالش های دستگاه قضایی است/ ترک فعل ها در خصوص خلیج گرگان زیاد است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اقشار مردمی گلستان با رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: قطعا سفر اژه ای، رئیس قوه قضاییه  به گلستان برکات خوبی به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: قوه قضائیه  جایگاه رفیعی داریم و در کلام معصومین(ع) به جایگاه رفیعی قضات اشاره داشته است.

 نورمفیدی بابیان اینکه مسیله قضاوت و حکم بنی مردم کاری بسیار سختی است، بیان گرد: قضاوت از شئون حکومت الهی است و این مسئولیت سنگی است که برعهده قوه قضائیه قرار داده شده است.

وی به حکم به عدل و دوری از هوای نفس تاکید کرد و ابراز داشت: وقتی حجت الاسلام اژه ای مسئولیت قوه قضائیه را پذیرفتند مقام معظم رهبری ۶ ماموریت را ارائه گردند که به دنبال آن ۱۹ دستور رئیس قوه قضائیه به قضات و دستگاه قضایی ارائه کردند که این مسائل مبنای کار باشد.

این مقام مسئول متذکر شد: شرایط کشور به گونه ای است که نیاز به تحرکات بیشتری دارد و احساس من این است که یکی از مسائلی که امروز در اذعان عمومی جامعه مورد انتظار است این است که قضاوت ها در دستگاه قضایی خوب پیش می رود.

 نورمفیدی گفت: شروع خوبی در تحول دستگاه قضایی رقم خورده  مسئله مهم این است که این شرایط تداوم یابد.

وی به اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلاتی که در دستگاه قضایی وجود دارد اطاله دادرسی است، گرچه مسائل و مختلف از جمله پیچیدگی و گستردگی مسائل رقم زده ولی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نورمفیدی به گستردگی پرونده های قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: در ایران ۸۰ میلیون جمعیت داریم ولی واردات پرونده در دستگاه قضائی ۱۵ میلیون پرونده است و این در حالی است که هند با یک میلیارد جمعیت تنها ۹ میلیون پرونده قضایی دارد.

وی گفت: حقوق عامه یکی از مسائل است که می تواند قوه قضائیه برای حل مشکلات اقدام کند، آب یکی از مسائل اصلی گلستان است و پیش بینی مسائل حاد اجتماعی بر سر مسئله آب دور از انتظار نیست.

این مقام مسئول به فرونشست زمین به دلیل برداشت غیرمجاز اشاره کرد و بیان کرد: مسئله ابخوان داری و آب خیز داری بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.

نورمفیدی گفت: ترک فعل ها در خصوص خلیج زیاد بوده و خلیج در حال خشک شدن است و باید براساس ورود به مسئله حقوق عامه رئیس قوه قضائیه به آن ورود پیدا کند و ترک فعل ها در این زمینه زیا بوده است.

وی با مسئله پتروشیمی اشاره کرد و متذکر شد: بیش از ۹۰ هزار سهامدار در پتروشیمی گلستان داریم که ۱۶ سال به حال خود رها شده و باید پیگیری شود.

این مقام مسئول گفت: مشکلات کشور مردم میدان می خواهد و باید به شهید حاج قاسم سلیمانی تاسی کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار