رییس شوراهای حل اختلاف گلستان :

معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان‌ و رییس شوراهای حل اختلاف این استان گفت: میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره ۶۰۱ فقره معادل یک است.

میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره ۶۰۱ فقره است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، احمد جعفری امروز در نشست خبری اظهار کرد: میانگین صلح در کشور ۴۲ درصد است و این میزان در گلستان ۴۵ درصد است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۲۱ هزار و ۵۲ فقره وارده شعب شده که ۳۷ هزار و ۶۰۱ مورد سازش داشتیم و ۱۱۹ هزار و ۴۱۵ فقره هم مختومه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۲۲۵ فقره پرونده به شعب ویژه صلحی مستقر در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس وارد شده که ۸۱ درصد منجر به سازش شد و زمینه آزادی ۲۵۷ زندانی دیون مالی غیرعمد، مهریه، نفقه و موارد مشابه فراهم گردید.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان گفت: میزان پرونده‌های نقض شده استان نسبت به کل آرای صادره ۶۰۱ فقره معادل یک است.

جعفری افزود: ۹۷ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شده و ۵۶ درصد پرونده‌های ورودی هم به صورت تمام الکترونیکی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: ۴۲۵ ریش‌ سفید و منتفذ اجتماعی با صدور ابلاغ صلح‌یار فعالیت خود را در قالب ۵۸ هیات صلح‌ انجام دادند.

وی یادآور شد: به منظور جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی و حل و فصل اختلافات و دعاوی انتخاباتی به زودی هیات‌های صلح ویژه رسیدگی به جرائم و شکایات انتخاباتی به همراه پنج هیات صلح‌ دیگر افتتاح خواهد شد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون چهار پویش انجام شده که در قالب سه پویش به احترام امام رئوف، به حرمت امام حسین ‌(ع) و به حرمت حضرت زهرا ‌(س) و حاج قاسم، می‌بخشم در مجموع ۱۰ نفر از قصاص رهایی یافتند و ۲۶۶ نفر هم با گذشت شاکیان آزاد شدند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری گلستان‌ و رییس شوراهای حل اختلاف این استان گفت: میانگین مصالحه مردم گلستان‌ در شعب شورای حل اختلاف نسبت به میانگین کشوری سه درصد است.

جعفری یادآور شد: همچنین ۲۰ هزار و ۹۶۸ فقره پرونده هم در قالب این پویش‌ها منجر به سازش شد.

وی افزود: پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم که از پنجم بهمن ماه فعال شده و تا ۱۲ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار