سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از بازدید پنج میلیون و ۵۲۲ هزار و ۳۹۱ مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان دربازه زمانی ۲۴ اسفند تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

بازدید ۵.۵ میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گلستان

به گزارش گلستان 24، مسعود زیارتی امروز اظهار کرد: «گرگان، بندرترکمن و گنبدکاووس» به ترتیب با ثبت یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۲۲۲ نفر، ۶۰۳ هزار و ۲۳۲ نفر و ۵۱۸ هزار و ۴۸۶ نفر بیشترین شمار مسافر و گردشگر نوروزی را داشتند.

وی اضافه کرد: «آزادشهر، مینودشت، کردکوی، گالیکش، بندرگز، رامیان، کلاله، علی آباد کتول، آق قلا، گمیشان و مراوه‌تپه» در رتبه‌های چهارم تا چهاردهم بازدید مسافران نوروزی استان گلستان بودند.

زیارتی همچنین گفت: در این مدت ۳۲۵ هزار و ۵۳۱ نفر (شب اقامت) مسافر و گردشگر در مراکز اقامتی رسمی و موقت استان گلستان اسکان یافتند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان ادامه داد: از مجموع مسافران اسکان یافته در این استان و در بازه زمانی اشاره شده، ۱۸۵ هزار و ۹۰۴ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۴۲ هزار و ۳۹ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و بقیه در مراکز اقامتی غیر رسمی و اضطراری اسکان یافتند.

در همین پیوند رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراوه‌تپه واقع هم به خبرنگار ایرنا بیان داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز ۱۰ فروردین در مجموع ۶۵ هزار و ۸۷۱ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی و مذهبی این شهرستان مرزی دیدن کردند.

سعید گرگانلی دوجی افزود: از این تعداد مسافر و گردشگر نوروزی ۵۸ هزار و ۸۱۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی، ۲ هزار و ۸۸۱ نفر از اماکن تاریخی و چهار هزار و ۸۷۶ نفر از اماکن مذهبی بالاخص مجموعه گردشگری و آرامگاه «مختومقلی فراغی» دیدن کردند.

به گفته وی، در تعطیلات نوروزی امسال در مجموع هزار و ۴۱۴ نفر در مراکز اقامتی مراوه‌تپه شامل پنج واحد بوم گردی، یک خانه مسافر و سه آموزشگاه پیش بینی شده با ۱۲ کلاس (اتاق)، اسکان یافتند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار