فرماندار مراوه‌تپه :

فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق گلستان گفت: آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن که ۱۵ سال پیش از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد، ظرفیتی بکر برای توسعه گردشگری این شهرستان مرزی است.

آرامگاه مختومقلی فراغی ظرفیت توسعه گردشگری مراوه‌تپه است

به گزارش گلستان 24، لقمان قربانی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از این ظرفیت گردشگری باید ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط میراث فرهنگی گلستان یا مشارکت بخش خصوصی مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۷۲ هزار مسافر و گردشگر از شهرهای مختلف گلستان و برخی شهرهای ایران اسلامی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مراوه‌تپه دیدن کردند که سهم منطقه نمونه گردشگری مختومقلی فراغی ۴۵ هزار و ۱۵۵ نفر بود.

قربانی ادامه داد: حضور این تعداد بازدید کننده طی ۲ هفته تعطیلات نوروزی نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این شاعر و عارف ترکمن در نزد اهالی گلستان و مردمان دیگر نقاط کشور است.

فرماندار مراوه‌تپه همچنین گفت: قرار است با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۳ هکتار از اراضی پیرامون آرامگاه مختومقلی برای توسعه فضای سبز و ایجاد فضای مناسب گردشگران درختکاری شود.

وی افزود: مختومقلی فراغی شاعر شهیر و ملی ترکمن نماد شهرستان مراوه‌تپه است و باید با توسعه فضاهای سبز، خدماتی و رفاهی امکانات لازم برای مردم و گردشگران در مجموعه آرامگاه این شاعر فراهم کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار