مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه امسال که ستاد خدمات سفر فعال بوده حدود ۵۰۰ هزار نفر شب در تاسیسات گردشگری گلستان اقامت کردند.

ثبت حدود ۵۰۰ هزار نفر شب اقامت در گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری اظهار کرد: بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی گلستان با ۷۱هزار و ۹۶۶ نفر شب اقامت معادل ۲۴درصد از مجموع اقامت استان بود.

وی افزود: نمی‌توان گفت قطعا به مقصد گردشگران تبدیل شدیم اما تلاش‌های زیادی برای تحقق این هدف انجام شده و به مقصد شدن نزدیک شده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: امسال سوانح جاده‌ای منجر به فوت در گلستان کاهش ۶۵ درصدی داشته که نشان می‌دهد امنیت و ایمنی راه‌های گلستان بهبود یافته و از ۹۵ نقطه حادثه‌خیز استان، ۴۵ نقطه ایمن‌سازی شده است.

ساوری با بیان اینکه در طرح نوروزی جشنواره‌های مختلف پس از افطار در نقاط مختلف گلستان برگزار شد، گفت: همچنین نمایشگاه‌های صنایع دستی شاهد حضور پرشور گردشگران و مسافران بود که علاوه‌بر فروش محصولات صنایع دستی به فرصتی برای معرفی آداب و رسوم گلستانی‌ها به مسافرات تبدیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار