رییس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص گلستان با اعلام برنامه های تشییع پیکر پاک این شهیدان در استان، گفت: گلستانی ها 15 مرداد میزبان این شهیدان خوشنام هستند.

گلستان از 15 مرداد کربلایی میشود+برنامه های تشییع

به گزارش گلستان 24، سرهنگ پاسدار عبدالله عین علی روز یکشنبه در نشستی خبری اظهارداشت: از مجموع 270 شهید گمنام، خط شکن و غواص که 26 خرداد سال جاری در تهران تشییع شدند، 13 شهید گمنام در گلستان تشییع و به خاک سپرده می شوند.

گلستان 15 مرداد میزبان شهدای غواص

به گفته وی این شهدا عصر چهارشنبه هفته جاری، 14 مرداد به گلستان سفر کرده و آیین های استقبال از پیکرهای پاک و گلگون کفن شهیدان روز پنجشنبه در استان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: ساعت هشت صبح پنجشنبه مردم شهرستان گمیشان میزبان شهدای خط شکن خواهند بود.

رییس ستاد استقبال و تکریم شهدای غواص در گلستان ادامه داد: سپس پیکر پاک و مطهر این شهدا، به بندرترکمن منتقل خواهد شد و مردم این شهرستان از ساعت 11 الی 13 مراسم استقبال و تشییع پیکر شهیدان را انجام می دهند.

سرهنگ عین علی گفت: همچنین عصر این روز و از ساعت 18 مردم شهرستان کردکوی میزبان پیکر پاک شهیدان خط شکن و غواص خواهند بود.

رییس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص گلستان افزود: همان شب پیکر این شهدا به علی آباد منتقل می گردد تا قبل از ظهر جمعه 16 خرداد مردم این شهرستان از این شهدا استقبال و با آنان وداع کنند.

وی یادآور شد: با هماهنگی های انجام شده، سپس تریلی های حامل پیکر شهدا جهت مراسم استقبال و تشییع به سمت رامیان حرکت می کند، اما در طول مسیر مردم دو شهر خان ببین و دلند نیز با استقبال از این پیکرهای پاک به آنان ادای احترام خواهند کرد.

سرهنگ عین علی اظهارکرد: در شهرستان رامیان مراسم استقبال و تشییع از ساعت 15.30 آغاز و تا ساعت 17.30 ادامه خواهد داشت و سپس مردم آزادشهر به استقبال از آنان خواهند آمد که این آیین ساعت 18 عصر برگزار می شود.

به گفته وی روز شنبه از ساعت 9 تا 12، مردم مینودشت از شهدا میزبانی می کنند و سپس از ساعت 15 تا 17 مردم شهرستان گالیکش میزبان این شهیدان گلگون کفن خواهند بود.

رییس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص گلستان گفت: از ساعت 18 تا 20 همان روز مردم شهرستان کلاله میزبان شهدا بوده و سپس پیکر شهیدان به شهرستان مراوه تپه منتقل خواهد شد.

مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع بوده و مردم این شهرستان مرزی ساعت 9 روز یکشنبه از این شهیدان استقبال کرده و با آنان وداع خواهند کرد.

عین علی افزود: پس آن پیکرهای این شهیدان گمنام به گرگان منتقل می شود تا مراسم وداع با شهدا به صورت متمرکز استانی از ساعت 19.30 الی 23 با حضور مردم و مسوولان در مصلی برگزار شود.

وی گفت وگوی مردم با شهیدان و نجوا و وداع با آنان را از دیگر برنامه ها در گرگان بیان کرد و افزود: روز 19 مرداد نیز مراسم استقبال و تشییع از ساعت 9.30 تا 12 در مسیر میدان ولی عصر (عج)، خیابان پاسداران، میدان وحدت، خیابان شهدا و چهارراه شهدا در گرگان انجام می شود.

عین علی با بیان اینکه شهدای غواص و خط شکن در شهرهای مختلف استان به خاک سپرده می شود، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده توسط ستاد جستجوی مفقودین، این شهدا در شهر نوکنده از توابع بندرگز، شهر مرزی اینچه برون از توابع گنبدکاووس، روستای قرق از توابع گرگان و شهر انبارالوم از توابع آق قلا به خاک سپرده می شوند.

وی همچنین تاکید کرد که نماز بر پیکر پاک این شهدا در شهرهای درنظر گرفته شده برای تدفین برگزار می شود.

رییس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص گلستان افزود: شهرهای در نظر گرفته شده برای تدفین، مکان هایی بوده که تاکنون هیچ شهید گمنامی در آنجا به خاک سپرده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سخنران مراسم متمرکز وداع در مصلی گرگان سردار رمضان شریف معاونت روابط عمومی و سخنگوی سپاه و مداح نیز حاج صادق آهنگران خواهد بود.

عین علی همچنین یادآور شد با توجه به استقبال خبرنگاران و عکاسان استان گلستان از شهدا و ایجاد فضای معنوی، مراسم وداع ویژه خبرنگاران با پیکر شهدا نیز در آخرین روز در گرگان برگزار می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار