بررسی عمومی فضای انتخاباتی مناطق مختلف نشان دهنده این است که در مناطق مختلف بعد از سپری شدن ماه مبارک رمضان تحرکات انتخاباتی تشدید شده است .

شنیده های انتخاباتی چند شهر گلستان از آغاز تحرکات انتخاباتی بعد از عید فطر

به گزارش گلستان 24، بررسی عمومی فضای انتخاباتی مناطق مختلف نشان دهنده این است که در مناطق مختلف بعد از سپری شدن ماه مبارک رمضان  تحرکات انتخاباتی تشدید شده است .

شنیده های انتخاباتی چند شهر گلستان از آغاز تحرکات انتخاباتی بعد از عید فطر


1- حسین جعفری چوگان داوطلب احتمالی مجلس که اوایل گفته می شد در حال مشورت با نزدیکانش می باشد از چندی پیش وارد صحنه شده و دیدارهای مردمی و سرکشی به مراسمهای عمومی را در راس برنامه هایش قرار داده است.
2- عبدالحکیم فیروزی کاندیدای سابق مجلس به رغم اعلام انصراف از رقابت انتخابات آینده همچنان مشغول سرکشی به مردم دیده می شود.برخی افراد نزدیک به فیروزی می گویند که وی در انتخابات دهم از شخص خاصی  حمایت نخواهد کرد.
3- بدنبال انتشار دیدارعزیز چوگان فعال صاحب نام بندری با مهران شکیبایی برخی هواداران سایرکاندیداها با وی تماس گرفته و خواهان حمایت نامبرده از شخص مورد نظر خود شده اند.براساس شنیده ها یکی از نزدیکان نظری مهر نیز با چوگان ارتباط برقرار کرده است.عزیز چوگان و گروهش هنوز هیچ تصمیمی برای حمایت از یک کاندیدای خاص اتخاذ نکرده و در حال بررسی اوضاع فعالیت ها می باشند.چوگان می گوید:از آنجا که داوطلبین مجلس آینده تا به امروز نشست انتخاباتی نداشته اند، منتظریم این جلسات برگزار شوند و پس از اطلاع از سمت و سوی کاندیداها تصمیم گیری خواهیم نمود.
4- سعید اسکندریان ب در مجالسی که به دعوت اهالی چند روستای اطراف بندرترکمن و گمیشان ترتیب داده شده بود حضور بهم رسانده و عملا با تیم کارشناسی و جوان خویش حضور خود را پر رنگ تر کرده است.
5- هواداران فعال شکیبایی می گویند روز به روز بر طرفداران وی افزوده می شود و دور از انتظار است که رقیبشان بتواند رای  چندانی بگیرد.
6- یک منبع خبری ناشناس از فعال شدن قریب الوقوع یک گروه خیریه در حوزه غرب استان اطلاع رسانی کرده است.قرارشده که این گروه با شناسایی خانواده های بی بضاعت به آنها کمک مالی نماید.برخی شنیده ها حاکیست فعالیت گروه مذکور بی ارتباط با انتخابات آینده نخواهد بود.
 7- در جریان برگزاری جشن های عروسی و مراسم های مناسبتی در حوزه های بندرترکمن وگمیشان داوطلبین مجلس به همراه اعضای نزدیک  خود حضور یافته  و با مردم محلی رایزنی می کنند.
8- عبدالجلال ایری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان این هفته در گرگان نشست گذاشت.بنابر شنیده ها تعدادی از فعالان نزدیک به کاندیداهای ادوار گذشته افراد حاضر در جلسه را تشکیل می دادند.این عده همچنین آمادگی خود را برای همکاری با عبدالجلال ایری اعلام کرده اند.
9- احمد خوزینی فعال صاحب نام گمیشانی می گوید وی و اعضای تیمش تاکنون در جهت اعلام حمایت از یک داوطلب اعلام آمادگی نکرده اند.
10- حمید گوگلانی فرماندار سابق بندرترکمن همپای سایر داوطلبین و بطور مستمر در انظار عمومی حضور دارد و به نفع نظری مهر نماینده فعلی مجلس فعالیت می کند.
11- نشست هم اندیشی داوطلبین حوزه آق قلا که قراربود پنج شنبه شب گذشته در روستای چن سولی انجام شود بدلیل حاضرنشدن برخی کاندیداها نصفه و نیمه برگزارشد.در اینحال رشید نافعی و رادمهر درمحل موردنظر حاضرشده و به سوالات مطرح شده پاسخ داده اند.نزدیکان کاندیداها می گویند فرهاد توماچ نیزابتدا به محل نشست رفته لیکن بدون حضور دربین جمع آنجا را ترک کرده است!عدم حضور برخی داوطلبین نارضایتی مردم محلی را درپی داشت.
12- ناصر توسلی فعال رسانه ای  جوان ساکن آق قلا اخیرا در نگاهی کلی به اوضاع و احوال کاندیداهای آن حوزه,دیدگاه هایش را در سایت های مجازی قرار داده است.توسلی در نوشته خود به ترتیب  رشید نافعی,عبدالغفار رادمهر و سیدمحمد توسلی را جزو قدرتمندترین و بهترین گزینه های دوره ی پیش رو معرفی نموده و درباره ی عبدالناصر ایزدی عنوان کرده که حضور اوبا شایعات و ابهامات بسیاری همراه است. وی همچنین  پیوستن فرهاد توماچ به ائتلاف انتخابات دور قبل را عملی  به اشتباه دانسته و گفته که وی مخالفان بسیاری دارد.
13- تحلیلگران گنبدی از افتتاح دفاتر مردمی از سوی برخی داوطلبین انتخابات آینده خبر می دهند که در فهرست آن از علی رهبر,رشید خرمالی و عبدالحمید شریف نیا نام برده می شود.تحرک کاندیداهای حوزه گنبد در ایام ماه رمضان راکد بود و پس ازعید فطر از سر گرفته شده است.
14- نگرانی درباره به اجماع نرسیدن داوطلبین حوزه گنبد از سوی تحلیل گران باعث شده تا آنها بفکر مشارکت یاش اولی ها در این امر بشوند.یاش اولی ها پیشتر و در جریان انتخابات شورای شهر مشارکت خوبی را در به ائتلاف رساندن داوطلبین محلی از خود نشان دادند و بنظر تحلیلگران تنها راه چاره دعوت مجدد آنها به عرصه می باشد.
15- امان محمد خوجملی فعال رسانه ای  اهل روستای اطراف گنبد می گوید:-یاش اولی هایی که در جریان به اجماع رساندن داوطلبین انتخابات شورای شهر گنبد مشارکت داشتند اکنون پراکنده می باشند و برای هماهنگی با آنها باید برنامه ریزی و اقدام شود.
16- فعالان از نشست شورای مشورتی اصلاح طلبان به میزبانی حکیم کوچکی در گنبد بتاریخ جمعه نهم مرداد ماه جاری درحوالی عصر خبر می دهند.اصلاح طلبان برآنند تا از میان خود فرد شایسته ای را به مجلس بفرستند.درنشست شورای اصلاح طلبان گنبد افرادی از جمله نقدی گل چشمه(نماینده سابق مجلس)-محمد چرکزی-لطیف ایزدی- آنه محمد بیات-کاکا آرخی(کاندیدای سابق اصلاح طلبان دربندرترکمن)-امان محمد خوجملی- دکتر ملاخانی و دکترنازقلیچی حاضر بودند.
17- یکروز پس ازنشست شورای مشورتی اصلاح طلبان در گنبد کاکا آرخی به آق قلا سفر کرد تا با فعالان آنجا دیدار و گفتگو نماید.گفته می شود سفر وی به آق قلا رایزنی درباره موضوع اجماع بوده است.

18- شنبه شب دهم مرداد ماه جشن عروسی یکی ازفعالان انتخاباتی در کمش تپه برگزار شد.در جریان این جشن علاوه برداوطلبین احتمالی,یوسف بسنجیده مدیرکل مالی استانداری گلستان نیز حضور داشت.احتمالا وی جلسه ی کوتاهی هم با میزبان مراسم برگزار کرده است

ترکمن سسی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار