رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول گفت: این واحد دانشگاهی تنها دارنده رشته مهندسی پرتوپزشکی در پهنه شمال کشور است.

دانشگاه علی‎آبادکتول تنها دارنده رشته مهندسی پرتوپزشکی در پهنه شمال کشور است

به گزارش گلستان24، علیرضا لادن‎مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: مهندسی پرتوپزشکی یک رشته چندنظمی و تلفیقی از دانش هسته‎ای و علوم‌پزشکی است.

وی از انعقاد تفاهم‎نامه با دانشگاه‎های خارجی خبر داد و تصریح کرد: واحد علی‎آبادکتول با دانشگاه‎های ترکیه، مالزی و اندونزی مبادرت به انعقاد تفاهم‎نامه همکاری کرده است که تا پایان سال‌جاری نخستین گروه دانشجویان این واحد به دبی و یا مالزی اعزام می‎شوند.

* بیش از 5 هزار و 800 دانشجو داریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول با اشاره به 120 رشته مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: 12 رشته در مقطع دکترا، 28 رشته در مقطع کارشناسی‎ارشد، 39 رشته در مقطع کارشناسی، 23 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 13 رشته در مقطع کاردانی و پنج رشته در مقطع کاردانی ناپیوسته در این واحد دانشگاهی ارائه می‎شود.

لادن‎مقدم وضعیت آموزشی این واحد را به لحاظ کیفی مطلوب خواند و از این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه صنعتی استان گلستان نام برد.

وی بیان داشت: این واحد دانشگاهی دارای بیش از 5 هزار و 800 دانشجو و 180 عضو هیئت علمی است و از مهم‌ترین اهداف این واحد توسعه رشته‎های تحصیلی به ویژه تحصیلات تکمیلی است.

35 فضای آزمایشگاهی و 30 فضای کارگاهی در واحد علی‎آبادکتول وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آبادکتول با اشاره به اینکه حدود 13 رشته مصوب در مقطع دکترا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کردیم، ابراز داشت: این رشته‎ها بر اساس نیازسنجی استان صورت گرفته است.

لادن‎مقدم بیان داشت: واحد علی‎آبادکتول در سال 1392 مبادرت به راه‎اندازی رشته کارآفرینی کرد و بیش از 70 دانشجو در این رشته تحصیل می‎کنند.

وی از وجود 35 فضای آزمایشگاهی و 30 فضای کارگاهی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: به منظور توسعه و تجهیز دانشگاه 10 میلیارد تومان هزینه شده است به گونه‎ای که تجهیزات این دانشگاه در شمال کشور منحصر به فرد است.

* وجود 90 هزار جلد کتاب مکتوب در 5 کتابخانه تخصصی واحد علی‌آبادکتول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی‎آباد کتول با اشاره به اینکه 90 هزار جلد کتاب مکتوب در پنج کتابخانه تخصصی این واحد وجود دارد، افزود: این در حالی است که تعداد زیادی کتاب الکترونیک در کتابخانه دانشگاه موجود است اما به آمار کتاب‎ها اضافه نشده است.

به گفته لادن‎مقدم؛ مرکز تحقیقات انرژی، آزمایشگاه انرژی‎های نو و سلول‌های خورشیدی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‎آبادکتول فعال است که جزء آزمایشگاه‎های نوین در کشور مطرح است.

ارسال نظر

آخرین اخبار