عموزاد خلیلی:

بازرس خانه مطبوعات استان گلستان گفت : طبق اساسنامه جدید خانه مطبوعات مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پایگاه های خبری دارای مجوز می توانند عضو خانه مطبوعات شوند.

پایگاه های خبری دارای مجوز می توانند عضو خانه مطبوعات استان گلستان شوند

به گزارش گلستان 24، عبدالجواد عموزاد خلیلی بازرس خانه مطبوعات استان گلستان امشب (27 بهمن ماه) در جلسه شورای مرکزی خانه مطبوعات استان گلستان گفت: اساسنامه جدید که در نیمه بهمن ماه امسال اصلاح و مورد تصویب اعضای خانه مطبوعات استان در مجمع عمومی فوق العاده قرار گرفت صراحت دارد که پایگاه های خبری تحلیلی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می توانند عضو خانه مطبوعات شوند.

عموزاد خلیلی افزود: همچنین یکی دیگر از بندهای شرایط عضویت اعضای خانه مطبوعات داشتن مدرک حداقل کارشناسی است که البته در اساسنامه جدید  در مورد جانبازان و افرادی که دارای ۷ سال سابقه شغلی داشته باشند (در صورت نداشتن مدرک کارشناسی) امتیاز عضویت قائل شده است.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات استان گلستان از کمبود اعتبار رنج می برد و این نیازمند همت بلند مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان است و برای انجام برنامه های سال آتی این خانه نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار جاری مورد نیاز است.

بازرس جدید خانه مطبوعات استان گلستان تاکید کرد: نظم و قانونمداری بایستی سرلوحه اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان قراربگیرد و در کنار آن همدلی اعضای هیئت مدیره که هر کدام صاحب قلم و رسانه هستند می تواند در بهبودی جایگاه این تشکل صنفی موثر باشد.

عموزاد افزود: خانه مطبوعات استان گلستان باید برای سال 94 یک طرح کلی شامل برنامه ها ، رویکردها و برآوردها را انجام دهد و پس از بررسی در شورای مرکزی خانه مطبوعات استان آن را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهد تا بودجه لازم به این خانه تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: درب خانه مطبوعات به روی همه گرایشها و سلیقه ها باز است ، همانطور که حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نیز بر این نکته تاکید دارند و ان شاء الله یک تحرک و انرژی جدیدی در این تشکل صنفی ایجاد شود تا این پتانسیل بالقوه و بالفعل برای توسعه استان فعال شود./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار