گفتگو با جوان برتر گلستان و کارآفرین برتر شهرستان رامیان؛

کارآفرین و دختر نمونه خان ببینی گفت: کارآفرینی نیازبه پشتکار و علاقه زیاد دارد و مهمترین چیز ایده، فکر نو و پشتکار است.

روستازاده ای که فعل «خواستن» را به خوبی صرف کرد

به گزارش گلستان24، اولین روز ماه ذیقعده بود.صدای مؤذن از سمت مسجدالنبی شنیده می شد. در خانه امام موسی کاظم(ع) همه چشم به راه آمدن فرزندی بودند. صدای نوزادی در خانه پیچید. خنده ها شکفت و نوزادی زیبا به ناز دیده باز گشود .پدر که لبخند را هدیه حضور کودک خود کرده بود نام او را به یادِ مادر خویش فاطمه ی معصومه نهاد.

به بهانه فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختر به سراغ یکی از دختران نمونه شهرستان رامیان رفتیم و با گفتگویی با وی ترتیب دادیم.

عاطفه علیمردانی  فرزند عیسی، متولد1367 ساکن روستای شفیع آباد فندرسک از توابع شهرستان رامیان در رشته گیاه پزشکی تحصیلات خود را به پایان رسانده است.

وی در دوران دانشجویی خود به عنوان پژوهشگر برتردانشگاه (در زمینه کشاورزی)، در سال 1393 کارآفرین برتر شهرستان و همچنین درسال 1394 به عنوان جوان برتر استان معرفی و انتخاب شده است.

همچنین در زمینه رباتیک، کسب رتبه اول و سوم شمال کشور در سال 1393 از  افتخارات دانش آموخته گان او بوده است.

وی پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه با یک میلیون تومان سرمایه اولیه کارش را شروع کرد.

این دختر 26 ساله موفق خان ببینی، مدیر مسئول کلینیک گیاه پزشگی شهرخان ببین و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی زنان مهر گستر روستای شفیع آباد ونمایندگی صنایع رباتیک آراد در شهر خان ببین .

وی  برای شروع کار پشتکار، حامی و سرمایه اولیه را لازم دانست و می گوید:با هرمدرک تحصیلی و پایین تری میشود این کار راشروع کرد.

**قبل از  مشغول شدن به این حرفه به چه کاری مشغول بودید؟

مشغول تحصیل بودم.

**چطور شد که به این حرفه روی آوردید؟   

حدودو 4ماه در مرکز خدمات به صورت افتخاری بودم که در آنجا با دوستان جدیدی آشنا شدم و با همفکری آنها و خانواده در سال 1392 به این کار روی آوردم.

**چطور با این کار و تخصصهای آن آشنا شدید؟

هم خودم کمی تخصص داشتم وهم با همفکری و همکاری نیروهای متخصص که تخصصشان بیشتر از من بود و ایده های زیاد داشتند ولی ریسک شروع کار را نداشتند، توانستم وارد این کار شوم.

**در کلینیک گیاه پزشکی خود مشغول به چه فعالیتی هستید؟

انجام کنترل بیولوژی در مزارع، بازدید و نظارت از مزارع، تشخیص آفات و بیماری ها و توصیه مناسب

**درچه زمینه های دیگری مشغول به فعالیت هستید؟

نمایندگی صنایع رباتیک آراد در شهر خان ببین، نمایندگی  فرش دستبافت شرکت رنگ و ترنج در شهر خان ببین، نمایندگی کود بیولوژیک(سوپر کود) در غرب کشور، احداث سالن پرورش قارچ

تهیه دستگاه جوجه کشی به ظرفیت 500تخم مرغ و1800 تخم بلدرچین،  پروانه تاسیس فروشندگی نهاده های کشاورزی در شهر خان ببین

** برای جوانانی که بخواهند این کار را شروع کنند چه توصیه ای دارید؟ و باید اینکار را چطور شروع کنند؟

کار آزاد و کارآفرینی نیاز به پشتکار زیاد و علاقه دارد. اگر سرمایه ای کمی باشد ولی پشتکار نباشد وسط کار خسته میشوی و احتمال رهاکردن کار خیلی زیاد است. لذا مهمترین چیز ایده، فکر نو و پشتکار است.

** چه توصیه ای به جوانان دارید؟

مهمترین چیز برای جوان این است که خودش را باور کند. و همیشه برای هدفش تلاش کند. شاید به هدفش نرسد ولی همین که در مسیر هدف قرار گرفته است و تجربه هایی بدست می آورد از خود هدف هم مهمتر میشود.

باید اهداف معقولی را انتخاب کرد.شکست برای همه است باید با صبر و تلاش به هدف برسد و برای انسان هیچ چیز نشدنی و غیرممکن نیست.

انتهای پیام/دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار